Sfoglia per Rivista
A study on well-being/discomfort of teachers and reflexivity in self-assessment processes of a comprehensive school in Rome
2023-01-01 Rossi, Luca; Castellana, Giuseppina; Botta, Emanuela
Teaching and making history through cinema. Reflections on a research path and a didactic experience. Fare e insegnare storia con il cinema. Riflessioni su un percorso di ricerca e un’esperienza didattica
2015-01-01 Casula, Carlo Felice
Teaching history, educating to memory. June 2, 1946. The Republic of the italian women and men arises. Insegnare la storia, educare alla memoria. 2 giugno 1946. Nasce la repubblica delle donne e degli uomini d’Italia
2016-01-01 Casula, Carlo Felice
The self-evaluation of school and input variables: a students focus
2016-01-01 Nirchi, S
The University and the Open learning challenge: the innovation of Mooc –Massive Open Online Courses
2015-01-01 Nirchi, S
The theoretical evolution of self-direction in learning
2019-01-01 Nirchi, S.
Un programma didattico efficace ed inclusivo per insegnare storia e geografia agli alunni con dislessia
2024-01-01 Traversetti, M.; Stanzione, I.; Rizzo, A.
Università: riforma con assenze importanti, progetto e visione
2011-01-01 Nirchi, S
University teacher training and inclusion of students with SLD: a comparative study between Spain and Italy
2024-01-01 di Petrillo, Ema; Villanova, Matteo
Verificare la reading literacy degli allievi attraverso nuovi approcci: il modello di Costruzione e Integrazione
2013-01-01 Nirchi, S
Vocational guidance with immigrants: a strategic tool for individual empowerment.
2019-01-01 DE CARLO, Federica
What evaluation for what context
2023-01-01 Nuzzaci, A.; Nirchi, S.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile