Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 85
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
La didattica per task e l’insegnamento della grammatica In corso di stampa Ferrari, Stefania; Nuzzo, Elena
Exploring request strategies in Austrian Italian learners: Pragmatic transfer insights 1-gen-2024 Brocca, Nicola; Nuzzo, Elena
Investigating L2 Pragmatic Development in Tandem Telecollaboration 1-gen-2023 Nuzzo, E.; Donato, C.
An exploratory study of peer corrective feedback in a corpus of Italian-Russian tandem interactions 1-gen-2023 Benigni, Valentina; Nuzzo, Elena
Linguistic politeness across Austria and Italy: Backing out of an invitation with an instant message 1-gen-2023 Brocca, N.; Nuzzo, E.; Cortes Velasquez, D.; Rudigier, M.
Cinema e lingua. Le caratteristiche pragmatiche e linguistiche del linguaggio filmico italiano 1-gen-2022 Nuzzo, Elena; Santoro, Elisabetta; Vedder, Ineke
La reformulation dans l’écriture collaborative : niveau d’engagement et pattern d’interaction 1-gen-2022 LA RUSSA, Francesca; Nuzzo, Elena
I complimenti nel parlato filmico italiano contemporaneo 1-gen-2022 Santoro, Elisabetta; Nuzzo, Elena
Tandem interaction enhancement. Manipulating NS-NNS semi-spontaneous conversation to promote focus on form 1-gen-2022 Nuzzo, Elena
Declining an Invitation: The Pragmatics of Italian and Colombian Spanish 1-gen-2022 Nuzzo, Elena; CORTES VELASQUEZ, DIEGO EDISSON
Exploring the pedagogical use of the rating scale for functional adequacy in L1 writing instruction 1-gen-2022 Nuzzo, Elena; Bove, Giuseppe
Il progetto DISDIR: origine, sviluppo e direzioni di ricerca 1-gen-2021 CORTES VELASQUEZ, DIEGO EDISSON; Nuzzo, Elena
Task-Based Telecollaborative Exchanges between US and Italian Students 1-gen-2021 Nuzzo, Elena; CORTES VELASQUEZ, DIEGO EDISSON
Peer corrective feedback as an opportunity for metalinguistic reflection in tandem telecollaboration 1-gen-2021 La Russa, Francesca; Nuzzo, Elena
Minding the gap: A small-scale study on negotiation of form in telecollaborative tasks 1-gen-2021 Nuzzo, Elena; CORTES VELASQUEZ, DIEGO EDISSON
Incidental pragmatics learning in telecollaborative exchanges: A case study on criticism and suggestion 1-gen-2021 DEL BONO, Federica; Nuzzo, Elena
La didattica fuori dalla classe 1-gen-2020 CORTES VELASQUEZ, DIEGO EDISSON; Nuzzo, Elena
Assessing functional adequacy across tasks: A comparison of learners’ and native speakers’ written texts 1-gen-2020 Nuzzo, Elena; Bove, Giuseppe
Valutazione e misurazione delle produzioni orali e scritte in italiano lingua seconda 1-gen-2020 Nuzzo, Elena; Santoro, Elisabetta; Vedder, Ineke
Canceling Last Minute in Italian and Colombian Spanish: A Cross‑Cultural Account of Pragmalinguistic Strategies 1-gen-2020 Nuzzo, Elena; CORTES VELASQUEZ, DIEGO EDISSON
Mostrati risultati da 1 a 20 di 85
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile