Sfoglia per Autore
Teacher Motivations, Flow Experience and Aesthetic Appreciationin Teaching
2014-01-01 Biasci, Valeria; Patrizi, N.; Domenici, Gaetano
Teacher Self-Efficacy Scale (Scala sull’Auto-Efficacia del Docente – SAED): adattamento e validazione in Italia (Teacher Self-Efficacy Scale: Adaptation and Validation in Italy).
2014-01-01 Biasci, Valeria; Domenici, Gaetano; Capobianco, Rosa; Patrizi, Nazarena
Personality Differences in Perception: The role of Incongruity Intolerance and Mental Schemata on Aesthetic Preferences.
2015-01-01 Biasci, Valeria; Bonaiuto, P.; Patrizi, Nazarena; Levin, J.
Adaptive functioning and behavioral, emotional and social problems of Italian university students: Indications for the University Counseling Services
2015-01-01 Biasci, Valeria; Mallia, Luca; Menozzi, Francesca; Patrizi, Nazarena
The Effectiveness of Clinical Colloquium Established by the “Drawing Recall” Technique in University Counselling Services for Student Mental Health
2015-01-01 Biasci, Valeria; Bonaiuto, P.; Patrizi, N.; Levin, J. M.
An Innovative E-Learning Training for Teachers based on the Flexibility of Information Processing
2015-01-01 Biasci, Valeria; Ciraci, ANNA MARIA; Patrizi, N.; Domenici, Gaetano
Teacher’s Self-Efficacy and Self-Perception of Teaching Professional Competences
2015-01-01 Biasci, Valeria; Ciraci, ANNA MARIA; Domenici, Gaetano; Patrizi, N.
Emotional Dysregulation: The Clinical Intervention of Psychodynamic University Counselling /Disregolazione emotiva: l’intervento clinico fornito dal Counselling Psicodinamico Universitario.
2016-01-01 Menozzi, Francesca; Gizzi, Nico; Tucci Maria, Teresa; Patrizi, Nazarena; Mosca, Mauro
Fundamentos Psicopedagógicos de la Estrategia Didáctica Flexible Integradas para Individualizar la Enseñanza y el Aprendizaje
2016-01-01 Domenici, Gaetano; Biasci, Valeria; Patrizi, Nazarena
The effectiveness of university counselling for improving academic outcomes and wellbeing.
2016-01-01 Biasi, V.; Patrizi, N.; Mosca, M.; De Vincenzo, C
Relazioni tra autoregolazione dell’apprendimento, motivazioni e successo accademico degli studenti. Identificazione di fattori predittivi del rischio di drop-out.
2017-01-01 Biasci, Valeria; DE VINCENZO, Conny; Patrizi, Nazarena
Bullismo e Cyberbullismo a scuola. Fenomenologia, evidenze empiriche, interventi educativi
2017-01-01 Patrizi, N.; Biasi, V.
La dimensione psico-pedagogica. Apporti della psicologia dell’apprendimento per l’individualizzazione dei processi di insegnamento-apprendimento: temi per la formazione dei docenti partecipanti al Progetto PRIN.
2017-01-01 Biasi, V.; Patrizi, N.
I colloqui di orientamento per facilitare il successo accademico: Una indagine sperimentale
2017-01-01 Biasci, Valeria; Patrizi, Nazarena; DE VINCENZO, Conny; Mosca, Mauro
(Mal)Adaptive Psychological Functioning of Students Utilizing University Counseling Services
2017-01-01 Biasci, Valeria; Cerutti, R.; Mallia, Luca; Menozzi, Francesca; Patrizi, Nazarena; Violani, C.
Cognitive strategies, Motivation to learning, levels of Wellbeing and risk of Drop-out: An empirical longitudinal study for qualifying Ongoing University Guidance Services.
2018-01-01 Biasi, V.; De Vincenzo, C.; Patrizi, N.
Strategie cognitive per l’autoregolazione dell’apprendimento e motivazione allo studio. Costruzione di Profili medi del funzionamento cognitivo e dell’assetto motivazionale per la prevenzione del drop-out / Cognitive Strategies for Self-regulation of learning and Motivation to study. Construction of average Profiles of cognitive functioning and motivational structure for the prevention of drop-out.
2018-01-01 Biasci, V.; De Vincenzo, C.; Patrizi, N.
Autovalutazione dei Nidi e delle Scuole dell’Infanzia del Comune di Roma.
2018-01-01 LA ROCCA, C.; Biasi, V.; Patrizi, N.; Tassone, G.
Autovalutazione dei nidi e delle scuole dell’infanzia del Comune di Roma. Pre-school (nursery- kindergarten) self-evaluation in the Municipality of Rome
2019-01-01 LA ROCCA, Concetta; Biasci, Valeria; Patrizi, Nazarena; Tassone, Gabriella
Il Counselling per la supervisione professionale Docente Tutor Docente neoassunto
2019-01-01 Biasi, V.; Patrizi, N.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile