Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 26
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Robotica ed economia:linee guida introduttive 1-gen-2018 Bellezza, A.; Caggiano, V.; Amenduni, Francesca
Virtual and mobility activities to promote dual learning approach in higher education: the EuroDuaLE project experience 1-gen-2018 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca
Rethinking high-tech tools for cultural heritage education. In-training teachers’ reflections on Musetech web app Ripensare la tecnologia nell’educazione al patrimonio culturale. Riflessioni di futuri insegnanti sulla web app MuseTech 1-gen-2019 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Agrusti, Francesco
Developing a web App to provide personalized feedback for museum visitors: a pilot research project 1-gen-2019 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara
Road to Critical Thinkingautomatic assessment: a pilot study 1-gen-2019 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Re, MARIA ROSARIA
Automatic Assessment of University Teachers’ Critical Thinking Levels 1-gen-2019 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo
How to use assessment data collected through writing activities to identify participants’ critical thinking levels 1-gen-2019 Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, F.; De Medio, C.; Valente, Mara
Critical Thinking assessment: A first approach to the automatic evaluation 1-gen-2019 Poce, Antonella; DE MEDIO, Carlo; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA
Adopting Augmented Reality to Engage Higher Education Students in a Museum University Collection: the Experience at Roma Tre University 1-gen-2019 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara; Re, MARIA ROSARIA
From Tinkering to Thinkering. Tinkering as Critical and Creative Thinking Enhancer 1-gen-2019 Poce, A.; Amenduni, F.; De Medio, C.
MOOC and OERs in a Virtual Mobility experience 1-gen-2019 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; Valente, Mara
Promuovere l’inclusione sociale e culturale tramite la fruizione del patrimonio. Percorsi innovativi presso Palazzo Barberini 1-gen-2020 Poce, Antonella; Re Maria, Rosaria; Amenduni, Francesca.
Raccogliere informazioni sui visitatori per fornire percorsi personalizzati e inclusivi all’interno dei musei: il questionario e la web app Inclusive Memory 1-gen-2020 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re Maria, Rosaria; De Medio, Carlo; Valente, Mara.
A Virtual Reality Etruscan Museum Exhibition–Preliminary Results Of The Participants’ Experience. 1-gen-2020 Poce, Antonella; Caccamo, Alessio; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara
Correlations among natural language processing indicators and critical thinking sub-dimensions in HiEd students 1-gen-2020 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; De Medio, Carlo; Norgini, Alessandra
Assessing a MOOC users experience in a virtual mobility project: preliminary results for quality enhancement 1-gen-2020 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo
Meaningful Gamification in MOOCs. Designing and Examining Learner Engagement in the Open Virtual Mobility Learning Hub. 1-gen-2020 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Buchem, Ilona; Carlino, Chiara
Establishing a MOOC quality assurance framework – a case study 1-gen-2020 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo
Using different learning methodologies and tools to exploit the educational impact of a University Art Collection: a pilot phase at Roma Tre University (IT) 1-gen-2020 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; De Medio, Carlo; Valente, Mara
Narrazione digitale, educazione inclusiva e fruizione del patrimonio ai tempi del COVID-19. L’app E-Trouria del Centro di Didattica Museale dell’Università Roma Tre 1-gen-2021 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; De Medio, Carlo; Caccamo, Alessio; Valente, Mara
Mostrati risultati da 1 a 20 di 26
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile