Sfoglia per Autore
The quality of teachers’ educational practices: internal validity and applications of a new self-evaluation questionnaire
2014-01-01 Catalano, Mg; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Perucchini, Paola
Positive effects of promoting prosocial behavior in early adolescence: Evidence from a school-based intervention
2014-01-01 Caprara, Gian Vittorio; Kanacri, Bernadette Paula Luengo; Gerbino, Maria; Zuffianò, Antonio; Alessandri, Guido; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Caprara, Eva; Pastorelli, Concetta; Bridglall, Beatrice
La medición de las competencias transversales en Colombia: una propuesta metodológica
2015-01-01 Raciti, Paolo; Milioni, Michela; Uribe, Liliana; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Giraldo Villate, Claudia Irene; Vivaldi Vera, Paloma
Prospettiva temporale, rendimento scolastico e ottimismo negli adolescenti: il ruolo di mediazione della speranza e dell’hedonic balance
2015-01-01 Milioni, Michela; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Pallini, Susanna
The Negative Influence of Un-Forgiveness on the Affects
2015-01-01 Barcaccia, Barbara; Milioni, Michela; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Pallini, Susanna
Three different pathway of time perspective toward adolescents’ life satisfaction
2015-01-01 Pallini, Susanna; Milioni, Michela; Laghi, F.; Vecchio, GIOVANNI MARIA
The Validation of the Trait Forgivingness Scale (TFS)
2015-01-01 Barcaccia, Barbara; Milioni, Michela; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Pallini, Susanna
Perceived self-efficacy beliefs to expressing positive emotion in adolescents: A validation study of the Perceived Self-Efficacy in managing Positive Affects Questionnaire (PSEMPAQ)
2016-01-01 Vecchio, GIOVANNI MARIA; Milioni, Michela; Perucchini, Paola; Caprara, G. V.
A scuola di emozioni: prova di efficacia di intervento nella scuola primaria
2016-01-01 Pallini, Susanna; Vaiano, M. R.; Sbergamo, M.; Barcaccia, Barbara; Eisenberg, N.; Vecchio, GIOVANNI MARIA
Future orientation and attitudes mediate career adaptability and decidedness
2016-01-01 Maria Cristina, Ginevra; Pallini, Susanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Laura, Nota; Salvatore, Soresi
The Ant and the Grasshopper: Adolescents’ Time Perspective, Satisfaction with Life and the Mediating Role of Hope
2016-01-01 Pallini, Susanna; Milioni, Michela; Laghi, Fiorenzo; Vecchio, GIOVANNI MARIA
La disposizione al perdono negli adolescenti: validazione italiana del Trait Forgivingness Scale
2017-01-01 Barcaccia, B.; Milioni, M.; Pallini, S.; Vecchio, G. M.
Effetti sulla regolazione emotiva di un intervento di educazione alla prosocialità: risultati di uno studio pilota nella scuola primaria
2017-01-01 Vecchio Giovanni, Maria.; Luengo Kanacri Bernadette, Paula; Milioni, Michela.; Gerbino, Maria; Schneider, Barry
Credenze degli insegnanti sull’uso del pensiero critico nella scuola primaria: il ruolo dello stile di insegnamento e del senso di autoefficacia
2017-01-01 Massa, Susanna; Vecchio, Giovanni M.; Perucchini, Paola
Il ruolo della regolazione emotiva e dell'empatia nelle condotte sociali
2017-01-01 Pallini, Susanna; Vecchio Giovanni, Maria.; Lonigro, Antonia
Prosocial education: Evidence from a school-based intervention in primary school
2017-01-01 Vecchio, Giovanni
Benessere psicologico e disposizione al perdono in adolescenza
2017-01-01 Pallini, S.; Vecchio, G. M.; Milioni, M.; Barcaccia, B.
Le competenze psicologiche nella formazione dei docenti: l'esperienza dei TFA e dei PAS
2017-01-01 Biasci, Valeria; Maricchiolo, Fridanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Carrus, Giuseppe
Forgiving adolescents: Anger, Hedonic Balance and Depression
2017-01-01 Pallini, Susanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Milioni, Michela; Barcaccia, Barbara
Resentment or Forgiveness? The Assessment of Forgivingness Among Italian Adolescents
2017-01-01 Barcaccia, Barbara; Milioni, Michela; Pallini, Susanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
The quality of teachers’ educational practices: internal validity and applications of a new self-evaluation questionnaire | 1-gen-2014 | Catalano, Mg; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Perucchini, Paola | |
Positive effects of promoting prosocial behavior in early adolescence: Evidence from a school-based intervention | 1-gen-2014 | Caprara, Gian Vittorio; Kanacri, Bernadette Paula Luengo; Gerbino, Maria; Zuffianò, Antonio; Alessandri, Guido; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Caprara, Eva; Pastorelli, Concetta; Bridglall, Beatrice | |
La medición de las competencias transversales en Colombia: una propuesta metodológica | 1-gen-2015 | Raciti, Paolo; Milioni, Michela; Uribe, Liliana; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Giraldo Villate, Claudia Irene; Vivaldi Vera, Paloma | |
Prospettiva temporale, rendimento scolastico e ottimismo negli adolescenti: il ruolo di mediazione della speranza e dell’hedonic balance | 1-gen-2015 | Milioni, Michela; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Pallini, Susanna | |
The Negative Influence of Un-Forgiveness on the Affects | 1-gen-2015 | Barcaccia, Barbara; Milioni, Michela; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Pallini, Susanna | |
Three different pathway of time perspective toward adolescents’ life satisfaction | 1-gen-2015 | Pallini, Susanna; Milioni, Michela; Laghi, F.; Vecchio, GIOVANNI MARIA | |
The Validation of the Trait Forgivingness Scale (TFS) | 1-gen-2015 | Barcaccia, Barbara; Milioni, Michela; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Pallini, Susanna | |
Perceived self-efficacy beliefs to expressing positive emotion in adolescents: A validation study of the Perceived Self-Efficacy in managing Positive Affects Questionnaire (PSEMPAQ) | 1-gen-2016 | Vecchio, GIOVANNI MARIA; Milioni, Michela; Perucchini, Paola; Caprara, G. V. | |
A scuola di emozioni: prova di efficacia di intervento nella scuola primaria | 1-gen-2016 | Pallini, Susanna; Vaiano, M. R.; Sbergamo, M.; Barcaccia, Barbara; Eisenberg, N.; Vecchio, GIOVANNI MARIA | |
Future orientation and attitudes mediate career adaptability and decidedness | 1-gen-2016 | Maria Cristina, Ginevra; Pallini, Susanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Laura, Nota; Salvatore, Soresi | |
The Ant and the Grasshopper: Adolescents’ Time Perspective, Satisfaction with Life and the Mediating Role of Hope | 1-gen-2016 | Pallini, Susanna; Milioni, Michela; Laghi, Fiorenzo; Vecchio, GIOVANNI MARIA | |
La disposizione al perdono negli adolescenti: validazione italiana del Trait Forgivingness Scale | 1-gen-2017 | Barcaccia, B.; Milioni, M.; Pallini, S.; Vecchio, G. M. | |
Effetti sulla regolazione emotiva di un intervento di educazione alla prosocialità: risultati di uno studio pilota nella scuola primaria | 1-gen-2017 | Vecchio Giovanni, Maria.; Luengo Kanacri Bernadette, Paula; Milioni, Michela.; Gerbino, Maria; Schneider, Barry | |
Credenze degli insegnanti sull’uso del pensiero critico nella scuola primaria: il ruolo dello stile di insegnamento e del senso di autoefficacia | 1-gen-2017 | Massa, Susanna; Vecchio, Giovanni M.; Perucchini, Paola | |
Il ruolo della regolazione emotiva e dell'empatia nelle condotte sociali | 1-gen-2017 | Pallini, Susanna; Vecchio Giovanni, Maria.; Lonigro, Antonia | |
Prosocial education: Evidence from a school-based intervention in primary school | 1-gen-2017 | Vecchio, Giovanni | |
Benessere psicologico e disposizione al perdono in adolescenza | 1-gen-2017 | Pallini, S.; Vecchio, G. M.; Milioni, M.; Barcaccia, B. | |
Le competenze psicologiche nella formazione dei docenti: l'esperienza dei TFA e dei PAS | 1-gen-2017 | Biasci, Valeria; Maricchiolo, Fridanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Carrus, Giuseppe | |
Forgiving adolescents: Anger, Hedonic Balance and Depression | 1-gen-2017 | Pallini, Susanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA; Milioni, Michela; Barcaccia, Barbara | |
Resentment or Forgiveness? The Assessment of Forgivingness Among Italian Adolescents | 1-gen-2017 | Barcaccia, Barbara; Milioni, Michela; Pallini, Susanna; Vecchio, GIOVANNI MARIA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile