This paper, briefly recognizing some of the fundamental processes of transformation of work in modernity, would introduce specific approach of pedagogical studies the working’s field – object now of increasing interest by many authors in human sciences –. This paper would design future research’s framework in following thematic priorities: diversity, gender equality, soustenability. The pedagogical view emfhasize the antropological dimension of work as a main issue of research and scientific debate.
Questo saggio, ripercorrendo pur brevemente alcuni processi fondamentali di trasformazione del lavoro nella modernità, intende perimetrare l’ambito della disciplina “pedagogia del lavoro” – attualmente oggetto di interesse crescente da numerosi studiosi – ed accennare alle sue prospettive future. Tra queste, il tema della sostenibilità, e degli “gender study” e della diversità. L’approccio pedagogico enfatizza la dimensione antropologica come elemento fondamentale di ricerca e di dibattito scientifico in materia.
Alessandrini, G. (2012). La pedagogia del lavoro. Questioni emergenti per la ricerca e la formazione. EDUCATION SCIENCES & SOCIETY, 3(2), 55-86.
La pedagogia del lavoro. Questioni emergenti per la ricerca e la formazione
ALESSANDRINI
2012-01-01
Abstract
This paper, briefly recognizing some of the fundamental processes of transformation of work in modernity, would introduce specific approach of pedagogical studies the working’s field – object now of increasing interest by many authors in human sciences –. This paper would design future research’s framework in following thematic priorities: diversity, gender equality, soustenability. The pedagogical view emfhasize the antropological dimension of work as a main issue of research and scientific debate.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.