BELLO, ARIANNA

BELLO, ARIANNA  

Dipartimento di Scienze della Formazione  

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Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A cross-cultural examination of frequency and form in two-year-olds’ gestures. C 1-gen-2014 Marentette, P.; Bello, Arianna; Volterra, ; V. e., Pettenati
A developmental study on children's capacity to ascribe goals and intentions to others 1-gen-2014 Bello, Arianna; Sparaci, Laura; Stefanini, Silvia; Boria, Sonia; Volterra, Virginia; Rizzolatti, Giacomo
A parent-implemented language intervention for late talkers: An exploratory study on low-risk preterm and full-term children 1-gen-2020 Zuccarini, M.; Suttora, C.; Bello, A.; Aceti, A.; Corvaglia, L.; Caselli, Mc; Guarini, A.; Sansavini, A
Assessing lexicon: validation and developmental data of the Picture Naming Game (PiNG), a new picture naming task for toddlers 1-gen-2012 Bello, Arianna; Giannantoni, Patrizia; Pettenati, Paola; Stefanini, Silvia; Cristina Caselli, Maria
Azioni, Gesti e Parole in bambini con Labio-palatoschisi tra i 2 e i 3 anni di età. 1-gen-2016 Bello, Arianna; C., Zannoni; I., Fontana; M., Capobianco; A., Rezzonico; A., Barbot
Bambini con Ritardo di Linguaggio. Prevalenza e cambiamenti evolutivi a distanza di 5 mesi 1-gen-2017 Bello, Arianna; Onofrio, Daniela; Remi, Lorena; Cristian Caselli, Maria
Bambini con Ritardo di Linguaggio: Prevalenza e cambiamenti evolutivi a distanza di 5 mesi 1-gen-2017 Bello, Arianna; Onofrio, Daniela; Caselli Maria, Cristina
Benessere “scolastico” di studenti con Disturbi Specifici dell’Apprendimento esposti alla Didattica a Distanza 1-gen-2021 Bello, Arianna; Erika, Benassi; Alessandra, Landini; Maristella, Scorza
Co-speech gestures in a naming task: Developmental data 1-gen-2009 Stefanini, Silvia; Bello, Arianna; Cristina Caselli, Maria; Iverson, Jana; Volterra, Virginia
Comparsa e sviluppo di abilità metafonologiche in bambini di scuola materna 1-gen-2003 Martini, Alberto; Bello, Arianna; Pecini, Chiara
Comprensione lessicale fra i due e tre anni di età: uno studio mediante l’utilizzo dello schermo tattile applicato al test PinG 1-gen-2018 Bello, Arianna; Bimbi, Marco; Cristina Caselli, Maria; Pettenati, Paola
Continuità e variabilità nello sviluppo. Criteri di identificazione di bambini con ritardo di linguaggio e strategie di intervento 1-gen-2017 Bello, Arianna; Onofrio, Daniela; Cristina Caselli, Maria
Dallo screening. dei ritardi di linguaggio al follow-up: esiti a 4 e 8 anni 1-gen-2018 Lasorsa, Francesca; Sanalitro, Cristiana; Pinna, Giorgia; Bello, Arianna
Dall’ individuazione delle condizioni di rischio all’identificazione dei disturbi di linguaggio 1-gen-2019 Bello, A.; Pettenati, P.
Describing communication profiles of low-risk preterm and full-term late talkers 1-gen-2023 Grazia Zuccarini, Maria; Guarini, Annalisa; Gibertoni, Dino; Suttora, Chiara; Aceti, Arianna; Corvaglia, Luigi; Bello, Arianna; Cristina Caselli, Maria; Sansavini, Alessandra
Developmental Trajectories and Individual Differences in Infant Pointing: The Effect of Multimodality and Communicative Intention 1-gen-2018 Perucchini, Paola; Bello, Arianna; Presaghi, Fabio; Aureli, Tiziana
Developmental trajectories in infant pointing: the effects of vocalisation and communicative intention 1-gen-2021 Perucchini, Paola; Bello, Arianna; Presaghi, Fabio; Aureli, Tiziana
Difficoltà di Linguaggio e Gestualità: Osservazione, Valutazione, Intervento Clinico 1-gen-2010 Capirci, Olga; Bello, Arianna; Cristina Caselli, Maria; Pettenati, Paola; Stefanini, Silvia
Disturbi dello spettro autistico: strumenti d’individuazione precoce. 1-gen-2015 Stefanini, S.; Bello, Arianna; Boria, S.; Pattini, E.; Godio, M; Veroni, V.
Do Spoken Vocabulary and Gestural Production Distinguish Children with Transient Language Delay from Children Who Will Show Developmental Language Disorder? A Pilot Study. 1-gen-2022 Rinaldi, Pasquale; Bello, Arianna; Romana Lasorsa, Francesca; Cristina Caselli, Maria