Visual knowledge actively informs our understanding of how social structures and processes are inscribed in space. This paper reports the preliminary results of research designed to create a protocol for observing - reading- seeing how collective subjects come into being through visual knowledge. It builds on work by Ferrara (1993), Knowles and Sweeterman (2004), Low (2000), El Guindi (2004). It extends this work by investigating how a Portuguese - Brazilian ethnic identity is formed in relationship to the others encountered in a definite space.

la Visual Knowledge aiuta a comprendere le strutture ed i processi sociali per come si svolgono nello spazio pubblico. Questo contributo presenta i risultati preliminari di una ricerca interdisciplinare il cui obiettivo è la redazione di un protocollo per l'osservazione/ lettura. Campo di interesse è il riconoscimento delle diverse identità collettive attraverso la conoscenza visiva. Esso si basa sul lavoro di Ferrara (1993), Knowles e Sweeterman (2004), basso (2000), El Guindi (2004). In particolare sono state studiate le diverse identità etniche dei portoghesi e brasiliani in relazione agli "altri" incontrati in uno spazio definito.

Mendez, M., Nucci, L., Allen, J., LLOYD-JONES, T., Vasconcelos, L. (2008). Reading the place of others: Brazilian bodies in portuguese public space. In TOUAF L. AND BOUTKHIL S. (a cura di), The world as a global agora: critical perspectives on public space (pp. 113-126). CAMBRIDGE : CAMBRIDGE SCHOLARS PUBLISHING.

Reading the place of others: Brazilian bodies in portuguese public space

NUCCI L;
2008-01-01

Abstract

Visual knowledge actively informs our understanding of how social structures and processes are inscribed in space. This paper reports the preliminary results of research designed to create a protocol for observing - reading- seeing how collective subjects come into being through visual knowledge. It builds on work by Ferrara (1993), Knowles and Sweeterman (2004), Low (2000), El Guindi (2004). It extends this work by investigating how a Portuguese - Brazilian ethnic identity is formed in relationship to the others encountered in a definite space.
2008
978-1-4438-0000-6
la Visual Knowledge aiuta a comprendere le strutture ed i processi sociali per come si svolgono nello spazio pubblico. Questo contributo presenta i risultati preliminari di una ricerca interdisciplinare il cui obiettivo è la redazione di un protocollo per l'osservazione/ lettura. Campo di interesse è il riconoscimento delle diverse identità collettive attraverso la conoscenza visiva. Esso si basa sul lavoro di Ferrara (1993), Knowles e Sweeterman (2004), basso (2000), El Guindi (2004). In particolare sono state studiate le diverse identità etniche dei portoghesi e brasiliani in relazione agli "altri" incontrati in uno spazio definito.
Mendez, M., Nucci, L., Allen, J., LLOYD-JONES, T., Vasconcelos, L. (2008). Reading the place of others: Brazilian bodies in portuguese public space. In TOUAF L. AND BOUTKHIL S. (a cura di), The world as a global agora: critical perspectives on public space (pp. 113-126). CAMBRIDGE : CAMBRIDGE SCHOLARS PUBLISHING.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/159022
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact