The word carbon footprint has become well known and very popular in recent years not only in the world Scientific. This growing public attention to environmental issues has led companies to focus attention toward a new category of consumers, the so-called "Green Consumer, "and implement communication strategies of their own sustainability. Among the reasons why the Carbon Footprint is notoriously widespread in less time compared to the analysis of LCA complete, there are the greater ease in calculation and the best effectiveness of communication. The objective of this research is to identify the causes and the consequences of any links in the spread of the Carbon Footprint and Consuming the Green, highlighting in a SWOT analysis of the strengths and weaknesses of their bond and focusing on the opportunities and threats associated.
Il termine Carbon Footprint è diventato noto e molto popolare negli ultimi anni non soltanto nel mondo scientifico. Questa crescente attenzione dell’opinione pubblica verso le problematiche ambientali ha indotto le aziende a porre l’attenzione verso una nuova categoria di consumatori, i cosiddetti “Green Consumer”, e a mettere in atto strategie comunicative della propria sostenibilità. Tra i motivi per cui la Carbon Footprint si è notoriamente diffusa in minor tempo rispetto alle analisi di LCA complete, vi sono la maggiore facilità nel calcolo e la migliore efficacia di comunicazione. L’obiettivo di questa ricerca è di individuare le cause e le conseguenze di eventuali collegamenti nella diffusione della Carbon Footprint e del Green Consuming, evidenziando in un’analisi SWOT i punti di forza e di debolezza del loro legame e ponendo l’accento sulle opportunità e le minacce connesse.
Arcese, G. (2012). Relazione tra Carbon Footprint e Green Consuming: opportunità o minaccia per il corretto sviluppo?. In D.L.L. Scalbi S. (a cura di), Dall’Ananlisi del ciclo di vita all’Impronta ambientale: percorsi ed esperienze a confronto (pp. 164-170). ROMA : ENEA.
Relazione tra Carbon Footprint e Green Consuming: opportunità o minaccia per il corretto sviluppo?
ARCESE, GABRIELLA
2012-01-01
Abstract
The word carbon footprint has become well known and very popular in recent years not only in the world Scientific. This growing public attention to environmental issues has led companies to focus attention toward a new category of consumers, the so-called "Green Consumer, "and implement communication strategies of their own sustainability. Among the reasons why the Carbon Footprint is notoriously widespread in less time compared to the analysis of LCA complete, there are the greater ease in calculation and the best effectiveness of communication. The objective of this research is to identify the causes and the consequences of any links in the spread of the Carbon Footprint and Consuming the Green, highlighting in a SWOT analysis of the strengths and weaknesses of their bond and focusing on the opportunities and threats associated.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.