This paper sets out the results of econometric analysis carried out on a closed sample of 519 Italian manufacturing firms in order to determine which variables affected the probability of a firm investing in ICT in the period 2001-03, and which variables have an impact on the level of ICT investment. The estimates bear out a great many of the theoretical predictions and empirical findings, while also casting new light on the role of vertical integration in accounting for higher levels of ICT investment

Acconcia, A., Cantabene, C., Del Monte, A., Giunta, A. (2009). Adozione e diffusione delle ICT nelle imprese manifatturiere italiane. In S.F. Rondi L (a cura di), Produttività e cambiamento nell’industria italiana (pp. 245-272). BOLOGNA : Il Mulino.

Adozione e diffusione delle ICT nelle imprese manifatturiere italiane

GIUNTA, ANNA
2009-01-01

Abstract

This paper sets out the results of econometric analysis carried out on a closed sample of 519 Italian manufacturing firms in order to determine which variables affected the probability of a firm investing in ICT in the period 2001-03, and which variables have an impact on the level of ICT investment. The estimates bear out a great many of the theoretical predictions and empirical findings, while also casting new light on the role of vertical integration in accounting for higher levels of ICT investment
978-88-15-13284-0
Acconcia, A., Cantabene, C., Del Monte, A., Giunta, A. (2009). Adozione e diffusione delle ICT nelle imprese manifatturiere italiane. In S.F. Rondi L (a cura di), Produttività e cambiamento nell’industria italiana (pp. 245-272). BOLOGNA : Il Mulino.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/174043
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact