Entertainment is often undervalued but its links with show biz, advertising, politics and consummation cultures are by now very strong. In media, advertising, tourism, cruises, food and beverages, gambling, fitness, theme parks, malls we can find increasing shares of entertainment. This large area of production and delivery of cultural contents, worth more than 10% of total consumptions nowadays encounters the Internet and social networks. Entertainment become a dominant format and language, due complement of every product, event, political party which want to meet people’s choices.

L’entertainment è spesso sottovalutato rispetto alla cultura “alta”, ma l’intreccio fra intrattenimento, spettacolo, politica e consumo è ormai inestricabile. Lo troviamo ovunque, nei media e nella pubblicità, ma anche nel turismo e le crociere, la ristorazione e la moda, il gioco d’azzardo e la fitness, i parchi a tema, i centri commerciali. Una grande area di produzione e diffusione di contenuti culturali, che vale più del 10% dei consumi, e s’intreccia oggi con Internet e i social network. Un linguaggio dominante, rivestimento necessario di ogni prodotto, evento, partito che voglia farsi scegliere.

Menduni, E. (2013). Entertainment. Spettacoli, centri commerciali, talk show, social network. BOLOGNA : Il Mulino.

Entertainment. Spettacoli, centri commerciali, talk show, social network

MENDUNI, Enrico
2013-01-01

Abstract

Entertainment is often undervalued but its links with show biz, advertising, politics and consummation cultures are by now very strong. In media, advertising, tourism, cruises, food and beverages, gambling, fitness, theme parks, malls we can find increasing shares of entertainment. This large area of production and delivery of cultural contents, worth more than 10% of total consumptions nowadays encounters the Internet and social networks. Entertainment become a dominant format and language, due complement of every product, event, political party which want to meet people’s choices.
2013
978-88-15-24475-8
L’entertainment è spesso sottovalutato rispetto alla cultura “alta”, ma l’intreccio fra intrattenimento, spettacolo, politica e consumo è ormai inestricabile. Lo troviamo ovunque, nei media e nella pubblicità, ma anche nel turismo e le crociere, la ristorazione e la moda, il gioco d’azzardo e la fitness, i parchi a tema, i centri commerciali. Una grande area di produzione e diffusione di contenuti culturali, che vale più del 10% dei consumi, e s’intreccia oggi con Internet e i social network. Un linguaggio dominante, rivestimento necessario di ogni prodotto, evento, partito che voglia farsi scegliere.
Menduni, E. (2013). Entertainment. Spettacoli, centri commerciali, talk show, social network. BOLOGNA : Il Mulino.
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