The contents of this book are studies done at the DiPSA as a University research with some young architects just graduated (F. Marchi, F. De Marco, G. Guidotti, S. Silli). The first chapter deals with new flagships stores; packaging and advertising criteria influence the architecture so that the content is reduced to its essential quality, while the container takes on new relevance to convey the necessary information. Second chapter is a catalogue of brands classified by formal categories. The third one treats the history of some of the most famous Italian brands. The last chapter shows graphic designs made both by the book’s author and her group, projects done for either design competitions or professional and university works.
Questa pubblicazione presenta materiali elaborati all'interno di una ricerca finanziata dall'Ateneo Roma Tre e sviluppata presso il DiPSA da GG e il suo gruppo di lavoro. Si sono presi in considerazione i flagship stores di alcune aziende che, nell'arco del secolo scorso, hanno avuto un ruolo importante nella comunicazione della propria immagine e che hanno contribuito a rendere famoso il made in Italy studiandone l'identità e l'evoluzione dell’immagine coordinata. Si è approfondita l'evoluzione delle geometrie generatrici dei marchi grafici e logotipi, studiate con specifiche categorie di analisi e infine, si sono presentati alcuni progetti grafici, come applicazioni recenti quali risultati della ricerca stessa.
Grutter, G. (2011). Immagine aziendale e progettazione grafica. Roma : Edizioni Kappa.
Immagine aziendale e progettazione grafica
GRUTTER, Gisella
2011-01-01
Abstract
The contents of this book are studies done at the DiPSA as a University research with some young architects just graduated (F. Marchi, F. De Marco, G. Guidotti, S. Silli). The first chapter deals with new flagships stores; packaging and advertising criteria influence the architecture so that the content is reduced to its essential quality, while the container takes on new relevance to convey the necessary information. Second chapter is a catalogue of brands classified by formal categories. The third one treats the history of some of the most famous Italian brands. The last chapter shows graphic designs made both by the book’s author and her group, projects done for either design competitions or professional and university works.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.