This paper intended to present the results of the first phase of a research project doctoral entitled “Digital Habitat and Communities of Practice: emerging paradigms of learning and knowledge construction” in which they were involved students and former students of the educational-training chain invited to reflect on the impact of the approach formal, informal and non-formal learning in the process that has marked their college experience.
Il contributo intende presentare i risultati della prima fase di un progetto di ricerca di dottorato dal titolo “Habitat Digitali e Comunità di Pratica: paradigmi emergenti di apprendimento e costruzione della conoscenza” in cui sono stati coinvolti studenti ed ex studenti della filiera educativo-formativa invitati a riflettere sull’incidenza dell’approccio formale, informale e non formale nel processo di apprendimento che ha contraddistinto la propria esperienza universitaria.
Pignalberi, C. (2015). Il Q-SORT degli apprendimenti (IQA). Un’indagine sulle pratiche formali, informali e non formali degli studenti universitari. In Giuditta Alessandrini e Maria Luisa De Natale (a cura di), Il dibattito sulle competenze. Quale prospettiva pedagogica? (pp. 323-348). Lecce/Rovato (BS) : Pensa Multimedia.
Il Q-SORT degli apprendimenti (IQA). Un’indagine sulle pratiche formali, informali e non formali degli studenti universitari
Claudio Pignalberi
2015-01-01
Abstract
This paper intended to present the results of the first phase of a research project doctoral entitled “Digital Habitat and Communities of Practice: emerging paradigms of learning and knowledge construction” in which they were involved students and former students of the educational-training chain invited to reflect on the impact of the approach formal, informal and non-formal learning in the process that has marked their college experience.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.