The view put forward in this contribution is meant to highlight the pedagogical spirit of Tagore, as a permanent feature in his life and the essence of his personality. He tested the state of being a disciple on his family and became the Master of the world. He was convinced of the importance of the heritage of values absorbed in the culture of India and feared that the uproar of the West might cause the loss of the core of life existing in Mother India. The symbolism that fuels that culture is derived from symbiosis with nature, and bonds are interwoven to form awareness in children of the tasks taken on by each of us for the greater good and beyond national borders.

La riflessione condotta nel saggio evidenzia lo spirito pedagogico di Tagore quale carattere permanente nella sua vita e come essenza della sua personalità. Egli sperimenta la condizione di discepolo nella sua famiglia e diventa Maestro del mondo. È convinto dell’importanza del patrimonio di valori raccolto nella cultura dell’India e teme che il frastuono dell’Occidente possa far perdere il cuore della vita presente nella Madre India. Il simbolismo che alimenta la cultura deriva dalla simbiosi con la natura e i legami sono intessuti formando nei bambini la coscienza dei compiti assunti da ognuno di noi per il bene superiore, oltre i confini nazionali.

Chistolini, S. (2023). Rabindranath Tagore’s Principle of International Education. In M.C. Kundu K. (a cura di), A hundred years of Visva-Bharati. Tagore’s Dream, Today’s Reality (pp. 26-37). Oxford : The Tagore Centre UK, The Oxford Centre for Hindu Studies.

Rabindranath Tagore’s Principle of International Education

Sandra Chistolini
2023-01-01

Abstract

The view put forward in this contribution is meant to highlight the pedagogical spirit of Tagore, as a permanent feature in his life and the essence of his personality. He tested the state of being a disciple on his family and became the Master of the world. He was convinced of the importance of the heritage of values absorbed in the culture of India and feared that the uproar of the West might cause the loss of the core of life existing in Mother India. The symbolism that fuels that culture is derived from symbiosis with nature, and bonds are interwoven to form awareness in children of the tasks taken on by each of us for the greater good and beyond national borders.
2023
9781399929691
La riflessione condotta nel saggio evidenzia lo spirito pedagogico di Tagore quale carattere permanente nella sua vita e come essenza della sua personalità. Egli sperimenta la condizione di discepolo nella sua famiglia e diventa Maestro del mondo. È convinto dell’importanza del patrimonio di valori raccolto nella cultura dell’India e teme che il frastuono dell’Occidente possa far perdere il cuore della vita presente nella Madre India. Il simbolismo che alimenta la cultura deriva dalla simbiosi con la natura e i legami sono intessuti formando nei bambini la coscienza dei compiti assunti da ognuno di noi per il bene superiore, oltre i confini nazionali.
Chistolini, S. (2023). Rabindranath Tagore’s Principle of International Education. In M.C. Kundu K. (a cura di), A hundred years of Visva-Bharati. Tagore’s Dream, Today’s Reality (pp. 26-37). Oxford : The Tagore Centre UK, The Oxford Centre for Hindu Studies.
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