The fake in art is a topic of discussion which is rich in anecdotes and provides food for thought on the very meaning of artistic production, never allowing, however, the criminal dimension underlying this phenomenon - which causes both economic and cultural damage - to be forgotten. The contributions published in this volume present the theme of counterfeiting from an interdisciplinary view-point, and with an equally broad perspective in terms of its methodological, chronological and geographical approaches, in order to offer the reader a critical view of this complex and ever growing phenomenon.
Il “falso nell’arte” è un argomento di discussione ricco di aneddoti e spunti di riflessione sul significato stesso della produzione artistica, ma non bisogna però dimenticare mai la dimensione criminale alla base di questo fenomeno – che provoca danni sia economici che culturali. I contributi pubblicati in questo volume presentano il tema della contraffazione da un punto di vista interdisciplinare, e con una prospettiva ampia dal punto di vista metodologico, cronologico e geografico, al fine di offrire al lettore una visione critica di questo fenomeno complesso e in continua crescita.
Calcani, G. (a cura di). (2020). Falso! Il patrimonio culturale e la difesa dell'autenticità. Atti del convegno interdisciplinare, Roma 25-27 ottobre 2018. Roma : Edizioni Efesto.
Falso! Il patrimonio culturale e la difesa dell'autenticità. Atti del convegno interdisciplinare, Roma 25-27 ottobre 2018
Giuliana Calcani
2020-01-01
Abstract
The fake in art is a topic of discussion which is rich in anecdotes and provides food for thought on the very meaning of artistic production, never allowing, however, the criminal dimension underlying this phenomenon - which causes both economic and cultural damage - to be forgotten. The contributions published in this volume present the theme of counterfeiting from an interdisciplinary view-point, and with an equally broad perspective in terms of its methodological, chronological and geographical approaches, in order to offer the reader a critical view of this complex and ever growing phenomenon.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.