The purpose of this paper is to show the great relevance of classroom observation (CO) as a valuable resource to test the efficacy of foreign language teaching, particularly to analyse the dynamic combination of the elements which characterise the process of learning/teaching English and French as foreign languages.

Grazzi, E. (2002). The Cassino Project of Classroom Observation. In Marie Hédiard (a cura di), Le nuove tecnologie nella ricerca in linguistica e glottodidattica (pp. 147-161). Cassino (FR) : Laboratorio di ricerca in linguistica e nuove tecnologie. Dipartimento di Linguistica e Letterature Comparate. Università di Cassino.

The Cassino Project of Classroom Observation

GRAZZI, ENRICO
2002-01-01

Abstract

The purpose of this paper is to show the great relevance of classroom observation (CO) as a valuable resource to test the efficacy of foreign language teaching, particularly to analyse the dynamic combination of the elements which characterise the process of learning/teaching English and French as foreign languages.
2002
88-8489-004-7
Grazzi, E. (2002). The Cassino Project of Classroom Observation. In Marie Hédiard (a cura di), Le nuove tecnologie nella ricerca in linguistica e glottodidattica (pp. 147-161). Cassino (FR) : Laboratorio di ricerca in linguistica e nuove tecnologie. Dipartimento di Linguistica e Letterature Comparate. Università di Cassino.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/170077
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact