This paper analyzes some aspects of John Locke's pedagogical vi-sion, with particular regard to his main educational work Some Thoughts concerning Education, developing a comparison with his Essay concerning human understanding. Our analysis will focus on Locke's investigations concerning the human perfection, the re-lationship between nature and cultural habit, the connection be-tween tempers and characters, within a pedagogical discourse ad-dressed to the education of a modern citizen.
Giosi, M. (2017). John Locke e i Pensieri sull’Educazione: tra natura e cultura in in "Educazione. Giornale di Pedagogia Critica", vol. 7 n.2 (giugno-dicembre 2017), ISSN 2280-7837 (print) - ISSN 2280-9600 (online). EDUCAZIONE, 1, 29-54.
Titolo: | John Locke e i Pensieri sull’Educazione: tra natura e cultura in in "Educazione. Giornale di Pedagogia Critica", vol. 7 n.2 (giugno-dicembre 2017), ISSN 2280-7837 (print) - ISSN 2280-9600 (online). | |
Autori: | ||
Data di pubblicazione: | 2017 | |
Rivista: | ||
Citazione: | Giosi, M. (2017). John Locke e i Pensieri sull’Educazione: tra natura e cultura in in "Educazione. Giornale di Pedagogia Critica", vol. 7 n.2 (giugno-dicembre 2017), ISSN 2280-7837 (print) - ISSN 2280-9600 (online). EDUCAZIONE, 1, 29-54. | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11590/324295 | |
Appare nelle tipologie: | 1.1 Articolo in rivista |