In the last decades long-distance learning has undergone a process of significant and remarkable development as proved by the diffusion of e-Learning systems in all training environments, from the professional ones to universities. The work aims to report and highlight the potential related to information technology and interactivity in teaching, with reference to the new opportunities offered by social learning.
Negli ultimi decenni l’insegnamento a distanza ha registrato un processo di significativo e costante sviluppo; ne è prova la diffusione che hanno i diversi sistemi di e-Learning in tutti gli ambienti formativi, da quelli professionali alle università. Il saggio intende esaminare, in maniera essenziale e accessibile, le potenzialità legate all’impiego delle tecnologie informatiche e dell’interattività nella didattica, con particolare riferimento alle nuove opportunità offerte dal social learning.
Guarracino, M. (2018). E-Learning e nuove forme di interattività nelle Digital Humanities. SCAFFALE APERTO, 207-217.
E-Learning e nuove forme di interattività nelle Digital Humanities
Marco Guarracino
2018-01-01
Abstract
In the last decades long-distance learning has undergone a process of significant and remarkable development as proved by the diffusion of e-Learning systems in all training environments, from the professional ones to universities. The work aims to report and highlight the potential related to information technology and interactivity in teaching, with reference to the new opportunities offered by social learning.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.