The starting point for the considerations that are the subject of this paper, is to consider the idea of “impertinenza” as an educational device capable of develop-ing a critical thinking, divergent, open to possible and in believing that it can also be find in the illustrations of books for children. We will analyze in particular the works of two famous contemporary illustrators, Roberto Innocenti and Suzy Lee, highlighting in their books the features of “impertinenza”.
Il punto di partenza delle considerazioni oggetto di questo lavoro, è quello di considerare l'idea di "impertinenza" come uno strumento educativo capace di sviluppare un pensiero critico, divergente, aperto al possibile e nel credere che questo lo si possa trovare anche nelle illustrazioni dei libri per bambini. Analizzeremo in particolare le opere di due famosi illustratori contemporanei, Roberto Innocenti e Suzy Lee, evidenziando i caratteri di "impertinenza" dei loro libri.
Barsotti, S. (2015). Illustrazioni impertinenti: gli albi di Roberto Innocenti e di Suzy Lee. RICERCHE PEDAGOGICHE, 194, 26-33.
Illustrazioni impertinenti: gli albi di Roberto Innocenti e di Suzy Lee
Barsotti S
2015-01-01
Abstract
The starting point for the considerations that are the subject of this paper, is to consider the idea of “impertinenza” as an educational device capable of develop-ing a critical thinking, divergent, open to possible and in believing that it can also be find in the illustrations of books for children. We will analyze in particular the works of two famous contemporary illustrators, Roberto Innocenti and Suzy Lee, highlighting in their books the features of “impertinenza”.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.