In this article, the author aims to reflect on the changes and adaptations induced by the covid-19 pandemic in society, with particular reference to the critical issues inherent in the training, work and private aspects that have impacted on everyone's life. Alongside this, it intends to deepen some of the objectives present in the Digital education action plan (2021-2027) recently defined by the European Commission.
In questo articolo l'autore si propone di riflettere sui cambiamenti e sugli adattamenti indotti dalla pandemia covid-19 nella società, con particolare riferimento alle criticità inerenti agli aspetti formativi, lavorativi e privati che hanno impattato nella vita di ciascuno. Accanto a questo, intende approfondire alcuni degli obiettivi presenti nel Digital education action plan (2021-2027) definito di recente dalla Commissione Europea.
Guarracino, M. (2020). Formazione e lavoro nell’emergenza: prospettive europee e limiti degli strumenti digitali. GIANO, 19-21.
Formazione e lavoro nell’emergenza: prospettive europee e limiti degli strumenti digitali
Marco Guarracino
2020-01-01
Abstract
In this article, the author aims to reflect on the changes and adaptations induced by the covid-19 pandemic in society, with particular reference to the critical issues inherent in the training, work and private aspects that have impacted on everyone's life. Alongside this, it intends to deepen some of the objectives present in the Digital education action plan (2021-2027) recently defined by the European Commission.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.