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A Bayesian longitudinal moderated mediational model was used to test the effect of students' daily/proximal self-set goals on a final course grade through daily study performance. Thirty-six daily diaries were completed twice a day by 147 sophomore students. Study goals were self-set in the morning and daily performance was self-assessed in the evening. Two independent coders, blind to the hypotheses, evaluated goal specificity and difficulty. The relationship between the goals and final grade was mediated by daily performance, and occurred only in the case of goals high in specificity and of moderate difficulty.
Alessandri, G., Borgogni, L., Latham, G.P., Cepale, G., Theodorou, A., De Longis, E. (2020). Self-set goals improve academic performance through nonlinear effects on daily study performance. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 77 [10.1016/j.lindif.2019.101784].
Self-set goals improve academic performance through nonlinear effects on daily study performance
Alessandri G.;Borgogni L.;Latham G. P.;Cepale G.;Theodorou A.;De Longis E.
2020-01-01
Abstract
A Bayesian longitudinal moderated mediational model was used to test the effect of students' daily/proximal self-set goals on a final course grade through daily study performance. Thirty-six daily diaries were completed twice a day by 147 sophomore students. Study goals were self-set in the morning and daily performance was self-assessed in the evening. Two independent coders, blind to the hypotheses, evaluated goal specificity and difficulty. The relationship between the goals and final grade was mediated by daily performance, and occurred only in the case of goals high in specificity and of moderate difficulty.
Alessandri, G., Borgogni, L., Latham, G.P., Cepale, G., Theodorou, A., De Longis, E. (2020). Self-set goals improve academic performance through nonlinear effects on daily study performance. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 77 [10.1016/j.lindif.2019.101784].
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/399689
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.