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The study aimed at verifying if nice and nasty theory of mind behaviors, in association with teachers' peer buddy nomination, could be used to correctly select peer models for adolescents with autism spectrum disorder. Mentalizing abilities and emotional and behavioral characteristics of 601 adolescents were assessed. Results suggest that teachers recognize how students socially use their mind-reading ability, and employ such knowledge to select peers as intervention agents.
Laghi, F., Lonigro, A., Levanto, S., Ferraro, M., Baumgartner, E., Baiocco, R. (2016). The Role of Nice and Nasty Theory of Mind in Teacher-Selected Peer Models for Adolescents with Autism Spectrum Disorders. MEASUREMENT AND EVALUATION IN COUNSELING AND DEVELOPMENT, 49(3), 207-216 [10.1177/0748175615596784].
The Role of Nice and Nasty Theory of Mind in Teacher-Selected Peer Models for Adolescents with Autism Spectrum Disorders
Laghi F.;Lonigro A.;Levanto S.;Ferraro M.;Baumgartner E.;Baiocco R.
2016-01-01
Abstract
The study aimed at verifying if nice and nasty theory of mind behaviors, in association with teachers' peer buddy nomination, could be used to correctly select peer models for adolescents with autism spectrum disorder. Mentalizing abilities and emotional and behavioral characteristics of 601 adolescents were assessed. Results suggest that teachers recognize how students socially use their mind-reading ability, and employ such knowledge to select peers as intervention agents.
Laghi, F., Lonigro, A., Levanto, S., Ferraro, M., Baumgartner, E., Baiocco, R. (2016). The Role of Nice and Nasty Theory of Mind in Teacher-Selected Peer Models for Adolescents with Autism Spectrum Disorders. MEASUREMENT AND EVALUATION IN COUNSELING AND DEVELOPMENT, 49(3), 207-216 [10.1177/0748175615596784].
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/405686
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2023-2025 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.