This volume presents a collection of selected studies aimed at investigating models and strategies for the promotion and development of transverse competences, Critical thinking in particular, in different national and international educational contexts, with the purpose of making educational action more effective, through the adoption of innovative and inclusive teaching methodologies and appropriate training experiences of educational operators. The following among professors, researchers, PhD students and experts in the field participated in the activities and contributed to the realisation of the volume: Caccamo, Capobianco, Cichy, Di Rienzo, Donizete Alves, La Rocca, Manfreda, Margottini, Poce, Re, Rodrigo San Juan, Sommerhalder, Swift, Valente, Vander Stichele.
Il volume presenta una selezione di lavori tesi ad indagare modelli e strategie di promozione e sviluppo delle competenze trasversali, in particolare di Pensiero critico, in diversi contesti educativi nazionali e internazionali, con l’obiettivo di rendere sempre più efficace l’azione educativo-formativa, attraverso l’adozione di metodologie didattiche non consuete e inclusive e l’apposita formazione degli operatori del settore educativo. Hanno partecipato alla realizzazione delle attività empiriche e contribuito alla realizzazione della presente pubblicazione i seguenti tra docenti, ricercatori, dottorandi e esperti del settore: Caccamo, Capobianco, Cichy, Di Rienzo, Donizete Alves, La Rocca, Manfreda, Margottini, Poce, Re, Rodrigo San Juan, Sommerhalder, Swift, Valente, Vander Stichele.
Poce, A., Re, M.R. (a cura di). (2022). Pensiero critico tra scuola, università e mondo del lavoro. Esperienze innovative di formazione / Critical thinking between schools, universities and the workplace. Innovative learning experiences. Napoli : Edizioni Scientifiche Italiane.
Pensiero critico tra scuola, università e mondo del lavoro. Esperienze innovative di formazione / Critical thinking between schools, universities and the workplace. Innovative learning experiences
Antonella Poce
;Maria Rosaria Re
2022-01-01
Abstract
This volume presents a collection of selected studies aimed at investigating models and strategies for the promotion and development of transverse competences, Critical thinking in particular, in different national and international educational contexts, with the purpose of making educational action more effective, through the adoption of innovative and inclusive teaching methodologies and appropriate training experiences of educational operators. The following among professors, researchers, PhD students and experts in the field participated in the activities and contributed to the realisation of the volume: Caccamo, Capobianco, Cichy, Di Rienzo, Donizete Alves, La Rocca, Manfreda, Margottini, Poce, Re, Rodrigo San Juan, Sommerhalder, Swift, Valente, Vander Stichele.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.