University lecture: poetic-dramaturgical reflections · The present study focuses on a specific ‘place’ of educational action: the university lecture. Through the analogy between a university classroom and a theatrical space, the author identifies the principles that unite the artistic and educational dimensions, offering a contribution to rethinking the university lecture.
La lezione universitaria: riflessioni poetico-drammaturgiche · Lo studio si concentra su un luogo specifico dell’azione educativa: la lezione accademica. Attraverso l’analogia tra una classe universitaria e uno spazio teatrale l’Autore individua i principi che accomunano la dimensione artistica e quella educativa offrendo un contributo per ripensare la lezione universitaria.
Scaramuzzo, G. (2022). La lezione universitaria: riflessioni poetico-drammaturgiche. RASSEGNA DI PEDAGOGIA, LXXX(1-2), 129-140.
La lezione universitaria: riflessioni poetico-drammaturgiche
Gilberto Scaramuzzo
2022-01-01
Abstract
University lecture: poetic-dramaturgical reflections · The present study focuses on a specific ‘place’ of educational action: the university lecture. Through the analogy between a university classroom and a theatrical space, the author identifies the principles that unite the artistic and educational dimensions, offering a contribution to rethinking the university lecture.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.