The School and University were pushed into the era of distance teaching and learning (Dad) to ensure training for students even in the lockdown period due to the Covid-19. This experience forced teachers to a reconversion of traditional teaching into online environments not always known. This research investigates the parents’ evaluation of distance teaching and learning (Dad). The DAD has broken the boundaries between school and family by messing up the rules and actions that guaranteed a clear identity and role to these two educational agencies. 1333 parents responded to an online questionnaire designed for this research: from the answers emerged positive aspects and relevant changes in use of didactic technologies, required to support the distance learning activities and in the reorganization of family routine.

Scuola e Università sono entrate nell’era della didattica a distanza (DaD) per garantire la formazione agli studenti anche nel periodo di lockdown dovuto al Covid-19. L’esperienza ha costretto i docenti a riconvertire la didattica tradizionale all’interno di ambienti online, non sempre conosciuti. La ricerca indaga nello specifico la valutazione della DaD da parte dei genitori. La didattica a distanza, valicando la soglia familiare, ha annullato i confini tra le due agenzie educative scuola-famiglia scompaginando quelle regole e azioni che garantivano una loro un’identità e un loro ruolo chiaro. Attraverso la somministrazione di un questionario online a cui hanno risposto 1333 genitori, si evidenziano aspetti positivi e cambiamenti significativi nell’uso delle tecnologie didattiche richieste per supportare la DaD e nella riorganizzazione della routine familiare.

Nirchi, S. (2021). Evaluating the school-family relationship during distance teaching and learning (DaD). Same results emerged from parents questionnaire. Q-TIMES WEBMAGAZINE(anno XIII, n. 3), 323-335 [10.14668/QTimes_13301].

Evaluating the school-family relationship during distance teaching and learning (DaD). Same results emerged from parents questionnaire

Nirchi S
2021-01-01

Abstract

Scuola e Università sono entrate nell’era della didattica a distanza (DaD) per garantire la formazione agli studenti anche nel periodo di lockdown dovuto al Covid-19. L’esperienza ha costretto i docenti a riconvertire la didattica tradizionale all’interno di ambienti online, non sempre conosciuti. La ricerca indaga nello specifico la valutazione della DaD da parte dei genitori. La didattica a distanza, valicando la soglia familiare, ha annullato i confini tra le due agenzie educative scuola-famiglia scompaginando quelle regole e azioni che garantivano una loro un’identità e un loro ruolo chiaro. Attraverso la somministrazione di un questionario online a cui hanno risposto 1333 genitori, si evidenziano aspetti positivi e cambiamenti significativi nell’uso delle tecnologie didattiche richieste per supportare la DaD e nella riorganizzazione della routine familiare.
The School and University were pushed into the era of distance teaching and learning (Dad) to ensure training for students even in the lockdown period due to the Covid-19. This experience forced teachers to a reconversion of traditional teaching into online environments not always known. This research investigates the parents’ evaluation of distance teaching and learning (Dad). The DAD has broken the boundaries between school and family by messing up the rules and actions that guaranteed a clear identity and role to these two educational agencies. 1333 parents responded to an online questionnaire designed for this research: from the answers emerged positive aspects and relevant changes in use of didactic technologies, required to support the distance learning activities and in the reorganization of family routine.
Nirchi, S. (2021). Evaluating the school-family relationship during distance teaching and learning (DaD). Same results emerged from parents questionnaire. Q-TIMES WEBMAGAZINE(anno XIII, n. 3), 323-335 [10.14668/QTimes_13301].
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/426637
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact