Starting from a reflection on how the pandemic emergency has had a negative impact on the achievement of some of the goals of the 2030 Agenda, the paper addresses three pedagogical issues concerning character skills, complexity and sustainable development and then presents a good practice of generative welfare through the development of welcoming and regenerative relational places and contexts.
Partendo da una riflessione su come l’emergenza pandemica abbia avuto un impatto negativo al raggiungimento di alcuni goals dell’Agenda 2030, il contributo affronta tre questioni pedagogiche riguardanti le character skills, la complessità e lo sviluppo sostenibile per poi presentare una buona pratica di welfare generativo attraverso lo sviluppo di luoghi e contesti relazionali accoglienti e rigenerativi.
Pignalberi, C. (2022). Per una pedagogia dell’abitare: nuovi modelli generativi di apprendimento nei contesti informali e non formali per la coltivazione delle character skills. PEDAGOGIA E VITA, Sostenibilità e educazione(1), 96-104.
Per una pedagogia dell’abitare: nuovi modelli generativi di apprendimento nei contesti informali e non formali per la coltivazione delle character skills
Claudio Pignalberi
2022-01-01
Abstract
Starting from a reflection on how the pandemic emergency has had a negative impact on the achievement of some of the goals of the 2030 Agenda, the paper addresses three pedagogical issues concerning character skills, complexity and sustainable development and then presents a good practice of generative welfare through the development of welcoming and regenerative relational places and contexts.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.