The essay discusses the workings of disgust in Michael Haneke's cinema. Beginning with major philosophical and psychoanalytic reflections and through innovative contemporary consideration, the categories of disgust in the director's films are examined, taking as examples the most exemplary films in this regard and especially those that propose an idea of disgust as a mechanism for distancing the viewer and reflecting on contemporary nihilism

Altobelli, V. (In corso di stampa). Dinanzi alle proprie macerie, rinati dalla rovina. Il disgusto nichilista nel cinema di Michael Haneke. ITINERA, 28.

Dinanzi alle proprie macerie, rinati dalla rovina. Il disgusto nichilista nel cinema di Michael Haneke

vincenzo altobelli
In corso di stampa

Abstract

The essay discusses the workings of disgust in Michael Haneke's cinema. Beginning with major philosophical and psychoanalytic reflections and through innovative contemporary consideration, the categories of disgust in the director's films are examined, taking as examples the most exemplary films in this regard and especially those that propose an idea of disgust as a mechanism for distancing the viewer and reflecting on contemporary nihilism
In corso di stampa
Altobelli, V. (In corso di stampa). Dinanzi alle proprie macerie, rinati dalla rovina. Il disgusto nichilista nel cinema di Michael Haneke. ITINERA, 28.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/486011
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact