PERUCCHINI, Paola

PERUCCHINI, Paola  

Dipartimento di Scienze della Formazione  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 113 (tempo di esecuzione: 0.046 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Adolescenti a rischio psicosociale: rapporto con i genitori e con i pari, sviluppo dell’identità e comportamenti devianti 1-gen-2002 Perucchini, Paola; Mastandrea, Stefano; DE SIMONE, S.
Biplot and unfolding models for evaluation of teacher behavior in the classroom 1-gen-2019 Bove, G.; Catalano, M. G.; Perucchini, P.; Serafini, A.; Vecchio, G. M.
Biplot and unfolding models for evaluation of teacher behaviour in the classroom 1-gen-2020 Bove, G; Catalano, Mg; Perucchini, P; Serafini, A; Vecchio, Gm
Biplot and unfolding models for evaluation of teacher behaviour in the classroom 1-gen-2019 Bove, G; Catalano, M. G.; Perucchini, P.; Serafini, A.; Vecchio, G. M.
Brief report: A longitudinal examination of the communicative gestures deficit in young children with autism 1-gen-1997 Camaioni, L; Perucchini, Paola; Muratori, F; M. I. L. O. N. E., A.
Children’s biological conceptions before and after instruction 1-gen-2012 Ronchi, C; Labrell, F; Lorenzi, C; Tatano, Mc; Perucchini, Paola
Children’s conceptions about Animals, Plants and Nonliving Things before and after instruction 1-gen-2013 Lorenzi, C; Labrell, F; Ronchi, C; Tatano, M. C; Perucchini, Paola
Children’s understanding of communicative intentions in the middle of the second year of life 1-gen-2009 Aureli, T; Perucchini, Paola; Genco, M.
Cognitive socialization by computer games in two cultures: inductive discovery or mastery of an iconic code 1-gen-1994 Greenfield, P. M.; Camaioni, L.; Ercolani, A. P.; Weiss, L.; Lauber, B.; Perucchini, Paola
Combinaisons de gestes et de mots dans la deuxième année 1-gen-2001 Baumgartner, E.; Perucchini, Paola
Competenza sociale e dinamiche di gruppo nella scuola dell’infanzia e primaria: strumenti per la valutazione e la programmazione 1-gen-2011 Perucchini, Paola; Acciaroli, L.; Catalano, M. G.
Concezioni ingenue in bambini di scuola dell’infanzia e primaria: il caso di animali e piante 1-gen-2017 Perucchini, Paola
Content and structure in toddlers' social competence with peers from 12 to 36 months of age 1-gen-1991 Camaioni, L; Baumgartner, E; Perucchini, Paola
Credenze degli insegnanti sull’uso del pensiero critico nella scuola primaria: il ruolo dello stile di insegnamento e del senso di autoefficacia 1-gen-2017 Massa, Susanna; Vecchio, Giovanni M.; Perucchini, Paola
Dall’azione all’indicare tra 9 e 18 mesi d’età: due contesti comunicativi a confronto 1-gen-2009 Perucchini, Paola; Aureli, T; Palazzo, A. NICOLÒ R.
De la grossesse a la periode de post-accouchement: stabilite et evolution de la structure factorielle des representations que se fait une mere 1-gen-2000 Ammaniti, M.; Tambelli, R.; Perucchini, Paola
Developmental Trajectories and Individual Differences in Infant Pointing: The Effect of Multimodality and Communicative Intention 1-gen-2018 Perucchini, Paola; Bello, Arianna; Presaghi, Fabio; Aureli, Tiziana
Developmental trajectories in infant pointing: the effects of vocalisation and communicative intention 1-gen-2021 Perucchini, Paola; Bello, Arianna; Presaghi, Fabio; Aureli, Tiziana
Education to justice and infants' sense of fairness 1-gen-2023 Geraci, Alessandra; Santos Barbosa, Ana Rita de Cássia; Augello, Rosanna; Perucchini, Paola; Surian, Luca
Effetti cognitivi dei videogiochi: generali o specifici? 1-gen-1990 Ercolani, A. P.; Camaioni, L.; Perucchini, Paola