Education of engineers has registered a progressive specialization, creating a professional figure far from the ideal of the Renaissance “artifex” who united technical skill with a deep humanistic education. Today, instead we assist at a radical change of directions: the need to answer more adequately to the complexity of the challenges proposed by “technoscience” has forced various countries to introduce subject such as ethics, anthropology, history of technique or even aesthetics, in the syllabus of the Engineering Faculty.

RUSSO M (2006). Il bisogno di filosofia nella formazione dell'ingegnere: evoluzione storica e risvolti antropologici. In Storia dell'Ingegneria. Atti del I Congresso Nazionale (pp.195-206). NAPOLI : Cuzzolin Editore.

Il bisogno di filosofia nella formazione dell'ingegnere: evoluzione storica e risvolti antropologici

RUSSO, MARIA TERESA
2006

Abstract

Education of engineers has registered a progressive specialization, creating a professional figure far from the ideal of the Renaissance “artifex” who united technical skill with a deep humanistic education. Today, instead we assist at a radical change of directions: the need to answer more adequately to the complexity of the challenges proposed by “technoscience” has forced various countries to introduce subject such as ethics, anthropology, history of technique or even aesthetics, in the syllabus of the Engineering Faculty.
88-87998-45-0
RUSSO M (2006). Il bisogno di filosofia nella formazione dell'ingegnere: evoluzione storica e risvolti antropologici. In Storia dell'Ingegneria. Atti del I Congresso Nazionale (pp.195-206). NAPOLI : Cuzzolin Editore.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/186140
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact