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Learning to learn is a core competence, identified by the EU, for future citizens of Europe. However there is little consensus on what learning to learn is, and how it should be ‘taught’ and assessed. This study explores the findings from three related projects, in China, Italy, Spain and England which used the Effective Lifelong Learning Inventory to explore the learning power of students in primary classrooms. The study shows that learning to learn is culture specific and that extensive efforts should be put into the professional learning and practices of teachers if learning to learn is to become a key outcome of education and training across Europe.
Stringher, C., DEAKIN CRICK, R., Liu, Y.e., Ren, K., Armstrong, R. (2007). Learning Dispositions: a comparative study.
Learning to learn is a core competence, identified by the EU, for future citizens of Europe. However there is little consensus on what learning to learn is, and how it should be ‘taught’ and assessed. This study explores the findings from three related projects, in China, Italy, Spain and England which used the Effective Lifelong Learning Inventory to explore the learning power of students in primary classrooms. The study shows that learning to learn is culture specific and that extensive efforts should be put into the professional learning and practices of teachers if learning to learn is to become a key outcome of education and training across Europe.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/271149
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.