After drawing an updated overview of the presence of immigrants in the Italian society and of non-national students in the school system, the contribution focuses on the issue of intercultural training of teachers and educators with particular reference to continuing education. The contribution, therefore, describes some of the main intercultural strategies for teachers training.
Dopo aver tracciato un quadro aggiornato sulla presenza dei migranti nella società e degli allievi con cittadinanza non italiana nella scuola, il contributo si sofferma sulla questione della formazione interculturale degli insegnanti e degli educatori con particolare riferimento alla formazione continua. Il contributo affronta, quindi, la questione dei contenuti e delle metodologie di formazione da privilegiare.
Fiorucci, M. (2015). La formazione interculturale degli insegnanti e degli educatori / Intercultural training of teachers and educators. FORMAZIONE & INSEGNAMENTO, XIII(1), 55-69 [107346/-fei-XIII-01-15_05].
La formazione interculturale degli insegnanti e degli educatori / Intercultural training of teachers and educators
FIORUCCI, Massimiliano
2015-01-01
Abstract
After drawing an updated overview of the presence of immigrants in the Italian society and of non-national students in the school system, the contribution focuses on the issue of intercultural training of teachers and educators with particular reference to continuing education. The contribution, therefore, describes some of the main intercultural strategies for teachers training.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
La formazione interculturale degli insegnanti e degli educatori.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Documento in Post-print
Licenza:
Creative commons
Dimensione
1.72 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.72 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.