Borders and peripheries of the Roman Empire provide important contexts for the study of the learning of Latin language and script through Antiquity and Late Antiquity. A survey of the archaeological, literary and written evidence allows to detect analogies and differences, longlasting and ephemeral phaenomena in the spread and application of quite consistent teaching and learning models.

Ammirati, S. (2019). APPRENDERE IL LATINO AI CONFINI DELL’IMPERO TRA ANTICHITÀ E TARDA ANTICHITÀ. UN APPROCCIO PALEOGRAFICO. In Pratiche didattiche tra centro e periferia nel Mediterraneo tardoantico (pp.173-192). Spoleto : CISAM.

APPRENDERE IL LATINO AI CONFINI DELL’IMPERO TRA ANTICHITÀ E TARDA ANTICHITÀ. UN APPROCCIO PALEOGRAFICO

ammirati
2019-01-01

Abstract

Borders and peripheries of the Roman Empire provide important contexts for the study of the learning of Latin language and script through Antiquity and Late Antiquity. A survey of the archaeological, literary and written evidence allows to detect analogies and differences, longlasting and ephemeral phaenomena in the spread and application of quite consistent teaching and learning models.
2019
978-88-6809-176-7
Ammirati, S. (2019). APPRENDERE IL LATINO AI CONFINI DELL’IMPERO TRA ANTICHITÀ E TARDA ANTICHITÀ. UN APPROCCIO PALEOGRAFICO. In Pratiche didattiche tra centro e periferia nel Mediterraneo tardoantico (pp.173-192). Spoleto : CISAM.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/325721
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact