This volume is the result of the work carried out by the research group on Task-based Language Teaching (TBLT) since March 2015 at the Language Center of Roma Tre University. From the action research perspective, the members of the group –language teachers, researchers, university students– have explored TBLT both in its theoretical principles and in its practical applications. The six contributions collected in the book take a critical and non-prescriptive view of teaching, provided that our essential point of reference –the task– has peculiarities that make it unique and distinguishable in second language instruction. The volume is mainly addressed to university students of languages, as well as to prospective and in-service teachers.
Il volume raccoglie il frutto di un lavoro condotto presso il Centro Linguistico di Ateneo dell’Università Roma Tre dal marzo 2015, all’interno di un gruppo di ricerca sul Task-based Language Teaching. Si tratta di un percorso di ricerca-azione nel quale i membri del gruppo – docenti di lingua, ricercatori, studenti universitari – hanno esplorato questa prospettiva di insegnamento sia nei suoi principi teorici sia nelle sue applicazioni pratiche. Nei sei contributi che compongono il volume si cerca di proporre una visione critica e non prescrittiva, fermo restando che il nostro punto di riferimento essenziale – il task appunto – ha caratteristiche imprescindibili per essere definito tale nell’ambito dell’attività didattica. Il volume si rivolge prevalentemente a studenti universitari di discipline linguistiche e a insegnanti in servizio e in formazione.
CORTES VELASQUEZ, D.E., Nuzzo, E. (a cura di). (2018). Il task nell'insegnamento delle lingue. Percorsi tra ricerca e didattica al CLA di Roma Tre.
Il task nell'insegnamento delle lingue. Percorsi tra ricerca e didattica al CLA di Roma Tre
Diego Cortés Velásquez;Elena Nuzzo
2018-01-01
Abstract
This volume is the result of the work carried out by the research group on Task-based Language Teaching (TBLT) since March 2015 at the Language Center of Roma Tre University. From the action research perspective, the members of the group –language teachers, researchers, university students– have explored TBLT both in its theoretical principles and in its practical applications. The six contributions collected in the book take a critical and non-prescriptive view of teaching, provided that our essential point of reference –the task– has peculiarities that make it unique and distinguishable in second language instruction. The volume is mainly addressed to university students of languages, as well as to prospective and in-service teachers.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.