The article analyzes the authorial variants in J.R. Jiménez’s poems «Cuarto» and «Danza cantada», from the autographs guarded in the “Fondo Jiménez” (Archivo Histórico Nacional, Madrid). The comparison with the editions shows the metamorphic character of the poetic act and allows to develop an analysis of the encountered phenomena as well as a comment, from the phonic and graphic aspects to the semiotic ones.

Paratore, C. (2011). DUE ESEMPI DI VARIANTISTICA D’AUTORE NEL PRIMO JUAN RAMÓN JIMÉNEZ: «CUARTO» E «DANZA CANTADA». RIVISTA DI FILOLOGIA E LETTERATURE ISPANICHE, 14, 101-118.

DUE ESEMPI DI VARIANTISTICA D’AUTORE NEL PRIMO JUAN RAMÓN JIMÉNEZ: «CUARTO» E «DANZA CANTADA»

Carlotta Paratore
2011-01-01

Abstract

The article analyzes the authorial variants in J.R. Jiménez’s poems «Cuarto» and «Danza cantada», from the autographs guarded in the “Fondo Jiménez” (Archivo Histórico Nacional, Madrid). The comparison with the editions shows the metamorphic character of the poetic act and allows to develop an analysis of the encountered phenomena as well as a comment, from the phonic and graphic aspects to the semiotic ones.
2011
Paratore, C. (2011). DUE ESEMPI DI VARIANTISTICA D’AUTORE NEL PRIMO JUAN RAMÓN JIMÉNEZ: «CUARTO» E «DANZA CANTADA». RIVISTA DI FILOLOGIA E LETTERATURE ISPANICHE, 14, 101-118.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11590/358786
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact