Burnout is a complex syndrome, and decades of research have established that teaching is a stressful profession. New evidence suggests that teachers’ ethnic prejudice and attitudes might help to explain teachers’ burnout related to ethnic diversity. On the other hand, factors such as self-efficacy and mindfulness are known to play a protective role for burn- out, but to date it is not known how they are related to implicit attitudes and prejudice as well. In this study, we aim to provide a deeper understanding of the mechanism underly- ing the development of burnout in teachers and pre-service teachers, investigating the role of ethnic prejudice, implicit ethnic attitudes, perceived self-efficacy and mindfulness. Our results show that self-efficacy and mindfulness are negatively correlated with teacher burnout and that mindfulness moderates the relationship between implicit ethnic atti- tudes and burnout. Theoretical and practical implications of these findings are discussed.

Il burnout è una sindrome complessa, e decenni di ricerca hanno stabilito che l’insegna- mento è una professione stressante. Nuove scoperte suggeriscono che i pregiudizi etnici e gli atteggiamenti degli insegnanti potrebbero contribuire a spiegare il burnout legato alla diversità etnica. D’altra parte, è noto che fattori come l’autoefficacia e la mindfulness svolgono un ruolo protettivo nei confronti del burnout, ma ad oggi non è noto come siano correlati anche agli atteggiamenti impliciti e ai pregiudizi. In questo studio, ci proponiamo di fornire una comprensione più approfondita del meccanismo alla base dello sviluppo del burnout negli insegnanti in formazione e negli insegnanti in servizio, indagando il ruolo del pregiudizio etnico, degli atteggiamenti etnici impliciti, dell’autoefficacia percepita e della mindfulness. I nostri risultati mostrano che l’autoefficacia e la mindfulness siano correlate negativamente con il burnout degli insegnanti e come la mindfulness modera la relazione tra atteggiamenti etnici impliciti e burnout. Vengono discusse le implicazioni teoriche e pratiche di questi risultati.

Costa, S., Glock, S., Pirchio, S. (2024). How Teachers Feel Good: The Role of Teachers’ Mindfulness, Self-efficacy and Implicit Attitudes towards Ethnic Minority Students in Their Feelings of Burnout. JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES, 29, 61-83.

How Teachers Feel Good: The Role of Teachers’ Mindfulness, Self-efficacy and Implicit Attitudes towards Ethnic Minority Students in Their Feelings of Burnout

Sara Costa
;
2024-01-01

Abstract

Burnout is a complex syndrome, and decades of research have established that teaching is a stressful profession. New evidence suggests that teachers’ ethnic prejudice and attitudes might help to explain teachers’ burnout related to ethnic diversity. On the other hand, factors such as self-efficacy and mindfulness are known to play a protective role for burn- out, but to date it is not known how they are related to implicit attitudes and prejudice as well. In this study, we aim to provide a deeper understanding of the mechanism underly- ing the development of burnout in teachers and pre-service teachers, investigating the role of ethnic prejudice, implicit ethnic attitudes, perceived self-efficacy and mindfulness. Our results show that self-efficacy and mindfulness are negatively correlated with teacher burnout and that mindfulness moderates the relationship between implicit ethnic atti- tudes and burnout. Theoretical and practical implications of these findings are discussed.
2024
Il burnout è una sindrome complessa, e decenni di ricerca hanno stabilito che l’insegna- mento è una professione stressante. Nuove scoperte suggeriscono che i pregiudizi etnici e gli atteggiamenti degli insegnanti potrebbero contribuire a spiegare il burnout legato alla diversità etnica. D’altra parte, è noto che fattori come l’autoefficacia e la mindfulness svolgono un ruolo protettivo nei confronti del burnout, ma ad oggi non è noto come siano correlati anche agli atteggiamenti impliciti e ai pregiudizi. In questo studio, ci proponiamo di fornire una comprensione più approfondita del meccanismo alla base dello sviluppo del burnout negli insegnanti in formazione e negli insegnanti in servizio, indagando il ruolo del pregiudizio etnico, degli atteggiamenti etnici impliciti, dell’autoefficacia percepita e della mindfulness. I nostri risultati mostrano che l’autoefficacia e la mindfulness siano correlate negativamente con il burnout degli insegnanti e come la mindfulness modera la relazione tra atteggiamenti etnici impliciti e burnout. Vengono discusse le implicazioni teoriche e pratiche di questi risultati.
Costa, S., Glock, S., Pirchio, S. (2024). How Teachers Feel Good: The Role of Teachers’ Mindfulness, Self-efficacy and Implicit Attitudes towards Ethnic Minority Students in Their Feelings of Burnout. JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES, 29, 61-83.
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