In the scope of teacher education, the training of vocational teachers plays a special role and has a specific interest. Skilled and trained teachers, in fact, are a fundamental prerequisite for effective vocational education, which is central to a country’s economic prosperity and its social welfare. Improving the training of vocational teachers also means enabling the entire education and training system to function better, also in terms of lifelong learning. In this paper, the authors aim to provide an overview of governance in vocational teacher education in Italy, Germany and Austria, partners in “PAGOSTE”, an Erasmus+ project aimed at improving Ukrainian vocational teacher education starting from the experiences and evidence of the three European countries
Nell’ambito della formazione dei formatori, riveste un ruolo peculiare e di specifico interesse la formazione degli insegnanti professionali. Insegnanti competenti e preparati, infatti, rappresentano un requisito fondamentale per un’efficace formazione professionale, a sua volta centrale per la prosperità economica e il benessere sociale di un Paese. Migliorare la formazione degli insegnanti professionali significa permettere anche un miglior funzionamento dell’intero sistema di IeFP anche in ottica di lifelong learning. Nel presente contributo gli autori intendono offrire una panoramica sulle governance in tema di formazione degli insegnanti professionali in Italia, Germania e Austria, partner di “PAGOSTE”, un progetto Erasmus+ finalizzato a migliorare la formazione degli insegnanti professionali ucraini a partire dalle esperie
DI RIENZO, P., Serra, G., DE BLASIS, M.C. (2024). La formazione degli insegnanti professionali in Italia, Austria e Germania. LLL, 22(45), 528-537.
La formazione degli insegnanti professionali in Italia, Austria e Germania
Paolo Di Rienzo;Giovanni Serra;Maria Caterina De Blasis
2024-01-01
Abstract
In the scope of teacher education, the training of vocational teachers plays a special role and has a specific interest. Skilled and trained teachers, in fact, are a fundamental prerequisite for effective vocational education, which is central to a country’s economic prosperity and its social welfare. Improving the training of vocational teachers also means enabling the entire education and training system to function better, also in terms of lifelong learning. In this paper, the authors aim to provide an overview of governance in vocational teacher education in Italy, Germany and Austria, partners in “PAGOSTE”, an Erasmus+ project aimed at improving Ukrainian vocational teacher education starting from the experiences and evidence of the three European countriesI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.