Conti, Sergio

Conti, Sergio  

Dipartimento di Lingue, Letterature e Culture Straniere  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 21 (tempo di esecuzione: 0.029 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Chengyu in Chinese language teaching: A preliminary analysis of Italian learners' data 1-gen-2017 Conti, Sergio
Chengyu. Caratteristiche e apprendimento delle espressioni idiomatiche cinesi 1-gen-2019 Conti, Sergio
Dialoghi sulla Cina 1-gen-2020 Conti, Sergio; Negro, Gianluigi; Omodeo, Maria
Dialoghi sulla Cina 1-gen-2020 Conti, Sergio; Negro, Gianluigi; Omodeo, Maria
Didattica delle lingue a distanza durante l’emergenza Covid-19: il quadro generale 1-gen-2021 Conti, Sergio
Discourse functions of ránhòu 然后 and overtness requirement for subjects: A corpus-driven formal account 1-gen-2023 Casentini, Marco; Conti, Sergio
Discourse markers in Chinese and Italian: A corpus-driven comparison of ránhòu 然后 and poi. 1-gen-2022 Conti, Sergio; Carella, Giorgio
E-JournALL, EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages. Special issue: Ripensare l'insegnamento delle lingue straniere a partire dall'esperienza della didattica a distanza 1-gen-2021 Borro, Ilaria; Conti, Sergio; Fiorenza, Elisa
Etymological elaboration in chengyu 成语 teaching: The role of opacity, type of instruction, and competence level 1-gen-2020 Conti, Sergio
Formulaicità in cinese: tassonomie, funzioni e implicazioni per la didattica 1-gen-2017 Conti, Sergio
Fraseologia in cinese. Verso una classificazione prototipica degli shuyu 1-gen-2020 Conti, Sergio
How and how much? Vocabulary learning strategies and vocabulary size in CFL 1-gen-2019 Romagnoli, Chiara; Conti, Sergio
Italian learners’ use of Chinese sentence-final particles: marking interrogatives in a tandem-learning context 1-gen-2021 Conti, Sergio
Lexical indicators for Chinese language ecological discourse analysis: Design and testing of a novel framework 1-gen-2024 Brombal, Daniele; Conti, Sergio; Szeto, Pui Yiu
Negotiation in Chinese as a foreign language: Italian learners’ signal strategies in a tandem-learning context 1-gen-2021 Conti, Sergio
Ripensare l’insegnamento delle lingue straniere a partire dall’esperienza della didattica a distanza: introduzione al numero speciale 1-gen-2021 Borro, Ilaria; Conti, Sergio; Fiorenza, Elisa
Situation-bound utterances in Chinese as a foreign language: the effectiveness of the identification task 1-gen-2021 Conti, Sergio; Lepadat, Carmen
Situation-bound utterances in italiano e in cinese: un confronto tra parlanti nativi e apprendenti italofoni 1-gen-2021 Conti, Sergio; Lepadat, Carmen
The recognition of situation-bound utterances: Testing receptive pragmatic knowledge in Chinese as a foreign language 1-gen-2024 Conti, Sergio
The role of register variation in Chinese idiom teaching: a preliminary survey study 1-gen-2020 Conti, Sergio