GIULIANI, ARIANNA
GIULIANI, ARIANNA
Dipartimento di Scienze della Formazione
Accrescere la consapevolezza degli studenti come soggetti in formazione: utilizzo, e validazione del Motivated Strategies for Learning Questionnaire in Italia
2018-01-01 Moretti, Giovanni; Giuliani, Arianna; Morini, ARIANNA LODOVICA
Apprendimento ed engagement nei contesti universitari: quali risorse dai percorsi di tirocinio
2021-01-01 Giuliani, Arianna
Comunità engaged che apprendono: uno studio sull’efficacia di strategie student-centred nel contesto universitario italiano
2018-01-01 Giuliani, Arianna
Consapevolezza e cultura del dato e della valutazione nei docenti con funzioni di middle management
2020-01-01 Giuliani, Arianna
Development of Student Distributed Leadership and Tutoring Service Justification: A Case Study in Italy
2016-01-01 Giuliani, Arianna; Moretti, Giovanni
Distance learning and internship programs: how to engage students in times of crisis
2021-01-01 Giuliani, Arianna
Diventare lettori maturi e consapevoli: la validazione nel contesto italiano del Motivation for Reading Questionnaire
2019-01-01 Moretti, Giovanni; Morini, ARIANNA LODOVICA; Giuliani, Arianna
Dropout and incoming skills of Italian undergraduate students: a longitudinal study
2018-01-01 Burgalassi, Marco; Moretti, Giovanni; Giuliani, Arianna; Morini, ARIANNA LODOVICA
Earley, P. (2013). Exploring the School Leadership Landscape: Changing demands, changing realities
2015-01-01 Giuliani, Arianna
Educational planning and professional practices in Early childhood services: case studies
2022-01-01 Giuliani, Arianna
Enhance Students’ Engagement to Counter Dropping-Out: A research at Rome Tre University
2017-01-01 Moretti, Giovanni; Burgalassi, Marco; Giuliani, Arianna
Enhance the quality of the university tutoring services to counteract undergraduate students’ educational failure: a focus on the Department of Education of Roma Tre University.
2019-01-01 Burgalassi, Marco; Moretti, Giovanni; Giuliani, Arianna; Morini, ARIANNA LODOVICA
Flexible And Dialogic Instructional Strategies And Formative Feedback: An Observational Research On The Efficacy Of Assessment Practices In Italian High Schools
2015-01-01 Moretti, Giovanni; Giuliani, Arianna; Morini, ARIANNA LODOVICA
How to improve reading comprehension and problem solving skills in students. A professional development-research project with teachers
2017-01-01 Moretti, Giovanni; Giuliani, Arianna; Morini, ARIANNA LODOVICA
I laboratori di scrittura come risorsa per potenziare le abilità critiche e relazionali degli studenti: uno studio in ambito universitario
2022-01-01 Giuliani, Arianna; Patrizi, Nazarena
Il profilo dei docenti tutor dei neoassunti in anno di prova
2019-01-01 Moretti, Giovanni; Morini, ARIANNA LODOVICA; Giuliani, Arianna
Il QMSA: come l’autovalutazione degli studenti può essere una risorsa per apprendere e riorientare le pratiche didattiche
2020-01-01 Giuliani, Arianna
Innovate the tutoring services’ instructional design to counteract undergraduate students’ educational failure: the case of the Department of Education of Roma Tre University
2018-01-01 Moretti, Giovanni; Burgalassi, Marco; Morini, ARIANNA LODOVICA; Giuliani, Arianna
Insegnare ed apprendere nel contesto universitario: dispositivi didattici e Leadership Diffusa degli Studenti.
2018-01-01 Giuliani, Arianna
La cultura valutativa dei docenti come risorsa per orientare l’autovalutazione scolastica al miglioramento: un percorso di Ricerca-Formazione
2019-01-01 Moretti, Giovanni; Giuliani, Arianna