Sfoglia per Autore
Nomina sunt consequentia rerum. Promuovere il pensiero critico attraverso lo sviluppo di percorsi didattici in collezioni museali epigrafiche
2019-01-01 Re, MARIA ROSARIA
Nomina sunt consequentia rerum. Promuovere il pensiero critico attraverso lo sviluppo di percorsi didattici in collezioni museali epigrafiche
2019-01-01 Re, MARIA ROSARIA
Accessibility in Italian University Museums of school and education
2019-01-01 Poce, Antonalla; Re, MARIA ROSARIA; Fincato, Valeria
Creare e valutare OERS per la fruizione museale. L’esperimento del corso “Sperimentalismo, Museo, Lettura” dell’Università Roma Tre
2019-01-01 Re, MARIA ROSARIA
Developing a web App to provide personalized feedback for museum visitors: a pilot research project
2019-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara
La ricerca in contesti di educazione e mediazione museale. Esperienze nazionali a confronto
2019-01-01 Re, MARIA ROSARIA
Road to Critical Thinkingautomatic assessment: a pilot study
2019-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Re, MARIA ROSARIA
MOOC and OERs in a Virtual Mobility experience
2019-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; Valente, Mara
How to use assessment data collected through writing activities to identify participants’ critical thinking levels
2019-01-01 Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, F.; De Medio, C.; Valente, Mara
Inclusive Memory. Museum Education to Promote the Creation of a New Shared Memory
2019-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA
Critical Thinking assessment: A first approach to the automatic evaluation
2019-01-01 Poce, Antonella; DE MEDIO, Carlo; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA
Establishing a MOOC quality assurance framework – a case study
2020-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo
Raccogliere informazioni sui visitatori per fornire percorsi personalizzati e inclusivi all’interno dei musei: il questionario e la web app Inclusive Memory
2020-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re Maria, Rosaria; De Medio, Carlo; Valente, Mara.
Accessibility in Italian University Museum of School and Education
2020-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Fincato, Valeria
Inclusive memory. How to promote social inclusion, well-being and critical thinking skills within a museum context
2020-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Strano, Fulvia
Assessing a MOOC users experience in a virtual mobility project: preliminary results for quality enhancement
2020-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo
Correlations among natural language processing indicators and critical thinking sub-dimensions in HiEd students
2020-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; De Medio, Carlo; Norgini, Alessandra
Promuovere il pensiero critico attraverso la fruizione del patrimonio epigrafico in lingua latina: I risultati del progetto Nomina sunt consequentia rerum. Developing critical thinking skills through Latin inscriptions: Results from the Nomina sunt consequentia rerum project
2020-01-01 Re, MARIA ROSARIA
Promuovere il pensiero critico attraverso la fruizione e l'interpretazione dell'opera d'arte
2020-01-01 Re, MARIA ROSARIA
Using different learning methodologies and tools to exploit the educational impact of a University Art Collection: a pilot phase at Roma Tre University (IT)
2020-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; De Medio, Carlo; Valente, Mara
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile