VALENTE, MARA
VALENTE, MARA
Dipartimento di Scienze della Formazione
A Virtual Reality Etruscan Museum Exhibition–Preliminary Results Of The Participants’ Experience.
2020-01-01 Poce, Antonella; Caccamo, Alessio; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara
Adopting Augmented Reality to Engage Higher Education Students in a Museum University Collection: the Experience at Roma Tre University
2019-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara; Re, MARIA ROSARIA
Cittadinanza attiva e patrimonio culturale. Primi risultati dell’esperienza “Scuola IN museo” del comune di Reggio Emilia
2022-01-01 Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara; Bellucci, Elisa
Collecting information about museum users to provide personalised and inclusive visits: the Inclusive Memory questionnaire and the web app
2021-01-01 Poce, Antonella; Amenduni, Francesca; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara
Developing a web App to provide personalized feedback for museum visitors: a pilot research project
2019-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara
Educare a/per l’ambiente. Costruzione e validazione di un programma educativo-didattico per favorire la disposizione alla cura e al rispetto dell’ambiente nella prima infanzia
2023-01-01 Valente, Mara
Educare a/per l’ambiente: alcuni spunti di riflessione sull’educazione alla sostenibilità nella prima infanzia
2023-01-01 Valente, Mara
Educare al patrimonio culturale nella scuola primaria per lo sviluppo delle 4C skills: un’esperienza pilota
2023-01-01 Valente, Mara
Evaluating OERs in Museum Education Context: A Collaborative Online Experience
2021-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara.
How to use assessment data collected through writing activities to identify participants’ critical thinking levels
2019-01-01 Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, F.; De Medio, C.; Valente, Mara
Inclusione, benessere e patrimonio. Il progetto INTERACT per alunni di scuola secondaria
2022-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara
Innovative Learning Methodologies to Promote Social Inclusion and Well-Being Within Etruscan Museum Context: A Pilot Experience
2022-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara
La fruizione del patrimonio museale nell’era del Covid-19. La sperimentazione pilota dell’app E-trouria del Centro di Didattica Museale
2021-01-01 Poce, Antonella; Caccamo, Alessio; DE MEDIO, Carlo; Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara
MOOC and OERs in a Virtual Mobility experience
2019-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; Valente, Mara
Musica e stampa 3D. Promuovere le competenze trasversali in alunni di scuola primaria tramite la riproduzione di strumenti musicali etruschi
2021-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara; DE MEDIO, Carlo
Narrating the museum to promote empathy and critical thinking in medical science students and doctors through online activities: a pilot research experience
2021-01-01 Poce, Antonella; Mancone, Massimo; Re, MARIA ROSARIA; Valente, Mara; DE MEDIO, Carlo; Amenduni, Francesca; Maestrini, Viviana
Narrazione digitale, educazione inclusiva e fruizione del patrimonio ai tempi del COVID-19. L’app E-Trouria del Centro di Didattica Museale dell’Università Roma Tre
2021-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; Amenduni, Francesca; De Medio, Carlo; Caccamo, Alessio; Valente, Mara
Participants' expectations and learning needs in an online professional development initiative concerning “Emergency Remote Education” during the 2020 COVID-19 lockdown
2021-01-01 Poce, A.; Amenduni, F.; Re, MARIA ROSARIA; De Medio, C.; Valente, Mara
Peer Assessment in the University Context for the Development of Transversal and Digital Skills
2023-01-01 Valente, Mara
Personalized Virtual Reality experience within museum education context: the Inclusive Memory web app
2022-01-01 Poce, Antonella; Re, MARIA ROSARIA; DE MEDIO, Carlo; Valente, Mara