MILLAN GASCA, Ana Maria
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.340
NA - Nord America 7.919
AS - Asia 5.928
SA - Sud America 452
AF - Africa 190
OC - Oceania 16
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 25.855
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.813
CN - Cina 3.489
DK - Danimarca 2.784
GB - Regno Unito 2.194
IT - Italia 1.894
RU - Federazione Russa 1.820
SG - Singapore 1.793
SE - Svezia 565
DE - Germania 562
UA - Ucraina 518
BR - Brasile 339
VN - Vietnam 206
FI - Finlandia 199
IE - Irlanda 173
AL - Albania 141
CI - Costa d'Avorio 125
FR - Francia 117
ES - Italia 116
NL - Olanda 85
TR - Turchia 74
HK - Hong Kong 62
KR - Corea 55
CA - Canada 53
JP - Giappone 50
IN - India 49
AE - Emirati Arabi Uniti 48
MX - Messico 39
CZ - Repubblica Ceca 30
AR - Argentina 28
CH - Svizzera 25
ZA - Sudafrica 25
AT - Austria 24
BE - Belgio 24
CO - Colombia 23
BD - Bangladesh 22
PL - Polonia 21
ID - Indonesia 20
PE - Perù 19
CL - Cile 16
IQ - Iraq 16
AU - Australia 15
EC - Ecuador 14
SN - Senegal 10
GR - Grecia 8
KE - Kenya 8
LT - Lituania 8
RO - Romania 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
EG - Egitto 6
MA - Marocco 6
VE - Venezuela 6
EU - Europa 5
IL - Israele 4
MD - Moldavia 4
NP - Nepal 4
PK - Pakistan 4
UZ - Uzbekistan 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
AZ - Azerbaigian 3
BO - Bolivia 3
HU - Ungheria 3
IR - Iran 3
KZ - Kazakistan 3
MY - Malesia 3
SA - Arabia Saudita 3
SV - El Salvador 3
TN - Tunisia 3
BY - Bielorussia 2
DZ - Algeria 2
ET - Etiopia 2
GA - Gabon 2
JM - Giamaica 2
MN - Mongolia 2
NI - Nicaragua 2
NO - Norvegia 2
PA - Panama 2
PY - Paraguay 2
RS - Serbia 2
TH - Thailandia 2
UY - Uruguay 2
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
CY - Cipro 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GD - Grenada 1
GT - Guatemala 1
HN - Honduras 1
JO - Giordania 1
KW - Kuwait 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
MK - Macedonia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TL - Timor Orientale 1
Totale 25.854
Città #
Southend 2.097
Chandler 995
Singapore 844
Ashburn 638
Rome 634
Nanjing 582
Woodbridge 556
Ann Arbor 507
Dearborn 477
Wilmington 444
Jacksonville 370
Boardman 365
Beijing 349
Princeton 287
Dallas 281
Hefei 248
Shenyang 231
Fairfield 216
Houston 213
Nanchang 203
Jinan 188
Dublin 173
Hebei 166
Changsha 151
Plano 149
Redwood City 143
Tianjin 133
New York 92
Zhengzhou 92
Moscow 90
Jiaxing 89
Cambridge 75
Seattle 73
Milan 72
Los Angeles 71
Shanghai 69
Guangzhou 67
Hangzhou 67
Kunming 62
Hong Kong 60
The Dalles 59
Izmir 58
Helsinki 57
Seoul 55
Dong Ket 52
Ningbo 49
Ho Chi Minh City 48
Tokyo 46
Taiyuan 43
Venezia 40
Munich 39
Taizhou 38
Hanoi 35
São Paulo 34
Bari 32
San Mateo 32
Bremen 29
Haikou 25
Montreal 25
Brno 24
Brussels 24
Pamplona 23
San Diego 23
Fuzhou 22
Orange 22
Santa Clara 21
Washington 21
Brooklyn 20
Lanzhou 20
London 20
Alameda 19
Johannesburg 19
Naples 19
Warsaw 19
Amsterdam 18
Columbus 18
Denver 18
Phoenix 18
Turin 18
Bologna 17
Corchiano 17
Norwalk 17
Stockholm 17
Tivoli 17
Council Bluffs 16
Orem 16
Palermo 16
Verona 16
Florence 15
Flushing 15
Padova 15
Pune 15
Brescia 14
Chennai 14
Changchun 13
Fort Worth 13
Imola 13
Mountain View 13
Anzio 12
Atlanta 12
Totale 14.134
Nome #
I bambini e il pensiero scientifico. Il lavoro di Mary Everest Boole. Con traduzione integrale di “The Preparation of the Child for Science” 393
Democratization of mathematics through Cremona's correspondence with foreign colleagues (1860-1901) 289
Diez años de LLULL. Indice de la Revista de la Sociedad Española de Historia de las Ciencias y de las Técnicas (1977-1987) 275
Numeri e forme. Didattica della matematica con i bambii 260
Une jeune fille fort sérieuse”: Suzanne Lambin (1902-2008), A Pioneer in Biomedicine and Biomathematics 249
Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori 235
Ciencia, tecnociencia y el papel de las matemáticas en la enseñanza secundaria obligatoria 226
Mathematics and children's mind: the role of geometry in the European tradition from Pestalozzi to Laisant 226
All’inizio fu lo scriba. Piccola storia della matematica come strumento di conoscenza 224
Early approaches to the management of complexity in engineering systems 222
Letter from Kyparissos Stephanos (1881) 219
Letters from Carlos María de Moÿ (1887-1889) 216
Ipazia, la Vera Storia by Silvia Ronchey 214
Descriptive geometry in Spain as an example of the emergence of the late modern European outlook on the relationship between pure science and technology 205
Combining historical, foundational, and developmental insights to build children's first steps in mathematics 203
Matematica e organizzazione: un capitolo della storia della matematica applicata 202
Storia e racconto nella matematica della scuola primaria: basi didattiche e sequenza operativa 201
La organización de la investigación matemática en España en el primer tercio del siglo XX: el Laboratorio y Seminario matematico de la Junta para Ampliación de Estudios (1915-1938) 197
Mathematicians and the nation in the second half of the nineteenth century as reflected in the Luigi Cremona correspondence 195
Letters from Zoel García de Galdeano (1885-1891) 192
Letter from Lucien Lévy (1893 192
Letter from Moritz Pasch (1882) 191
Introduction 189
Caos, frattali, complessità 189
Mathematical theories versus biological facts: A debate on mathematical population dynamics in the 1930s 187
Rhythmical pulsation: art, mimesis and mathematics in primary school following Mary Everest Boole 186
Jean Macé (1815-1894) e l'istruzione matematica infantile 183
Letters from Joaquim d’Azevedo Albuquerque (1882) 181
Organization and mathematics: a look into the prehistory of industrial engineering 180
Letters from Jules de la Gournerie (1864-1872) 180
Pensare in matematica 178
Zoel García de Galdeano y las matemáticas para niños hacia 1900 178
Conferencia internacional Technological Development and Science in the 19th and 20th Century (Eindhoven, November 1990) 177
El matemático Julio Rey Pastor 177
Vito Volterra 176
Geometrical skills support the understanding of arithmetic in children with Down Syndrome 174
La aplicación de las matemáticas a los problemas de administración y organización: antecedentes históricos 172
The Spanish Mathematical Society and Its Periodicals (1911-1938) 172
Essay review of the books "La biosfera", V. Vernadsky, Saggio introduttivo di Jacques Grinevald. RED Edizioni, Como, 1993 and "Pensieri filosofici di un naturalista", V. Vernadsky, ed. Silvano Tagliagambe. Edizioni Teknos, Roma, 1994 169
L'ABC della matematica. Insegnare numeri e forme in prima e seconda 169
Il mondo come gioco matematico. La vita e le idee di John von Neumann 167
Letters from Eugène Dewulf and Gauthier-Villars (1861-1895) 167
Methods of Synthetic Geometry in the Second Half of the Second Century 166
Gardenghi, Giuseppe 165
Letters from the abbé Aoust (1867-1872) 165
Circonferenza e cerchio nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria 164
Letters from Louis Marie Saltel (1872-1875) 164
The world as a mathematical game. John von Neumann and 20th century science 164
Letters from Edouard Combescure to unidentified addressee (1871-1872) 164
Corrispondenze matematiche 163
Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers 162
International Symposium Mathematical Journals. Centennary of El Progreso Matemático (1891-1991) (Zaragoza, Spain, September 19-21, 1991 162
I corrispondenti spagnoli di Luigi Cremona 162
Letters from Ricardo Vázquez Illá (1883-1884) 162
La geometria nei materiali e nelle immagini per apprendere il sistema di numerazione posizionale decimale. Dalla storia alla scuola di oggi 162
Fabbriche, sistemi, organizzazioni. Storia dell’ingegneria industriale 162
Euler, il maestro di tutti i matematici 161
Developments arising from geometry as a language for technology and architecture in the late Modern European space: Descriptive geometry in 19th century Spain 161
Fabbriche, sistemi, organizzazioni:come la matematica ha imparato a confrontarsi con la complessità del mondo moderno 160
Gesto, voce, drammaturgia: un laboratorio di didattica della matematica “in-corporata” 160
Aprender matemáticas. ¿Qué enseñan los niños con discapacidad intelectual a los maestros en formación?. 160
Letters from Olry Terquem (1861-1862) 158
Il mondo come gioco matematico. John von Neumann, scienziato del Novecento 158
The Biology of Numbers, The Correspondence of Vito Volterra on Mathematical Biology 158
Matematica 157
Minetti, Silvio 157
Il mondo matematico nella seconda metà dell’Ottocento attraverso le corrispondenze del fondo Cremona del Dipartimento di Matematica dell’Università di Roma “La Sapienza 157
Ad una ad una annoverar le stelle (5/7 anni) 156
Improving prospective teachers' education in mathematics by means of activities addressed to Down Syndrome children 156
Mainardi, Gaspare 155
Medolaghi, Paolo 154
Family math: Involving parents in mathematics education of children with Down syndrome 154
El ideal de la matematización. La introducción de la matemática en las ciencias biológicas, humanas y sociales 153
Essay review of "Giuseppe Peano-Louis Couturat, Carteggio (1896-1914)", E. Luciano, C. S. Roero (ed.), Firenze, Leo S. Olschki, 2005 153
Addressing the issue of trust in elementary teachers's maths-specific education: Anfomam project 153
La matematica come strumento di conoscenza della realtà 152
Matematizzazione delle Scienze biologiche, economiche e sociali, International Symposium of the 19th International Congress of History of Science, Zaragoza, 26-27 August 1993 150
Magnaghi, Giovanni Battista 150
Sobre la incorporación de la mujer a la actividad científica en España: la primera doctora en Matemáticas 150
Riflessi della crisi dell'istruzione nei libri di testo 150
Il contributo di C.A. Coulomb sull'ottimizzazione del lavoro umano (1799) 150
Gaetano Fichera 150
Integrating history of mathematics with foundational contents in the education of prospective elementary teachers 150
Review of "Diálogos de Aritmética práctica y especulativa" (1562) Bachiller Juan Pérez de Moya, Prólogo y notas de Rafael Rodríguez Vidal, Zaragoza, Prensas Universitarias, 1987, 106 pp 148
Lettera di Moritz Pasch a Luigi Cremona (1882) 148
Un approccio umanistico all'iniziazione dei bambini al pensiero scientifico 148
La óptica de Kepler a Newton 147
La enseñanza universitaria de la geometría en España (1870-1920) 147
Projective geometry and applications in the second half of the nineteenth century 146
Why we should Work on Mathematics in Pre-school and Primary School. An Analysis of Preservice and In-service School Teachers' Views of Mathematics 146
Lettera di Lucien Lévy a Luigi Cremona (1893) 145
Minelli, Carlo 145
Fabbriche, sistemi, organizzazioni. Storia dell’ingegneria industriale 145
Matematica: è vera età dell'oro? Essay review of "Dove va la matematica", K. Devlin, Bollati-Boringhieri, Torino, 1994) 144
Mathematics and Engineering at the Rise of Capitalism in Spain 144
Seminario El desarrollo de la Ciencia en el siglo XX, Zaragoza, (septiembre-diciembre de 1988) 143
Lettere di Kyparissos Stephanos a Luigi Cremona 143
Nota sul fondo bibliografico di matematica e fisica del Liceo Visconti 143
Un classico della didattica delle scienze con i bambini: Initiation chimique (1909) di Georges Darzens 143
Giornalismo matematico tra Ottocento e Novecento 142
Totale 17.514
Categoria #
all - tutte 76.701
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 76.701


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.257 0 0 0 0 0 91 329 365 212 142 41 77
2021/20221.692 32 175 39 109 352 34 200 91 159 66 54 381
2022/20232.769 389 283 129 276 265 609 37 300 270 18 110 83
2023/20241.541 123 110 79 58 92 298 82 307 15 71 92 214
2024/20254.208 103 158 515 83 122 223 1.248 596 428 82 263 387
2025/20263.392 494 604 382 853 886 173 0 0 0 0 0 0
Totale 26.546