MILLAN GASCA, Ana Maria
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.358
NA - Nord America 7.972
AS - Asia 6.231
SA - Sud America 460
AF - Africa 197
OC - Oceania 16
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 26.244
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.861
CN - Cina 3.518
DK - Danimarca 2.784
GB - Regno Unito 2.198
SG - Singapore 2.022
IT - Italia 1.902
RU - Federazione Russa 1.820
SE - Svezia 565
DE - Germania 563
UA - Ucraina 518
BR - Brasile 344
VN - Vietnam 233
FI - Finlandia 199
IE - Irlanda 173
AL - Albania 141
CI - Costa d'Avorio 126
ES - Italia 117
FR - Francia 117
NL - Olanda 85
TR - Turchia 74
HK - Hong Kong 64
CA - Canada 56
KR - Corea 55
JP - Giappone 51
IN - India 50
AE - Emirati Arabi Uniti 49
MX - Messico 41
CZ - Repubblica Ceca 30
AR - Argentina 29
BD - Bangladesh 26
ZA - Sudafrica 26
CH - Svizzera 25
AT - Austria 24
BE - Belgio 24
PL - Polonia 24
CO - Colombia 23
ID - Indonesia 20
PE - Perù 20
IQ - Iraq 18
CL - Cile 16
AU - Australia 15
EC - Ecuador 14
SN - Senegal 10
KE - Kenya 9
GR - Grecia 8
LT - Lituania 8
MA - Marocco 8
RO - Romania 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
VE - Venezuela 7
EG - Egitto 6
PK - Pakistan 6
EU - Europa 5
NP - Nepal 5
IL - Israele 4
MD - Moldavia 4
UZ - Uzbekistan 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
AZ - Azerbaigian 3
BO - Bolivia 3
DZ - Algeria 3
HU - Ungheria 3
IR - Iran 3
KZ - Kazakistan 3
MY - Malesia 3
RS - Serbia 3
SA - Arabia Saudita 3
SV - El Salvador 3
TN - Tunisia 3
BY - Bielorussia 2
ET - Etiopia 2
GA - Gabon 2
JM - Giamaica 2
JO - Giordania 2
LB - Libano 2
LK - Sri Lanka 2
MN - Mongolia 2
NI - Nicaragua 2
NO - Norvegia 2
PA - Panama 2
PY - Paraguay 2
TH - Thailandia 2
UY - Uruguay 2
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
CY - Cipro 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GD - Grenada 1
GE - Georgia 1
GT - Guatemala 1
HN - Honduras 1
KW - Kuwait 1
LV - Lettonia 1
MK - Macedonia 1
ML - Mali 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
Totale 26.241
Città #
Southend 2.097
Chandler 995
Singapore 918
Ashburn 654
Rome 636
Nanjing 582
Woodbridge 556
Ann Arbor 507
Dearborn 477
Wilmington 444
Jacksonville 370
Boardman 365
Beijing 349
Princeton 287
Dallas 282
Hefei 248
Shenyang 231
Fairfield 216
Houston 215
Nanchang 203
Jinan 188
Dublin 173
Hebei 166
Changsha 151
Plano 149
Redwood City 143
Tianjin 134
New York 93
Zhengzhou 92
Moscow 90
Jiaxing 89
Cambridge 75
Los Angeles 75
Seattle 73
Milan 72
Shanghai 69
Guangzhou 68
Hangzhou 67
Hong Kong 62
Kunming 62
The Dalles 59
Izmir 58
Helsinki 57
Ho Chi Minh City 57
Seoul 55
Dong Ket 52
Ningbo 49
Tokyo 47
Taiyuan 43
Hanoi 41
Venezia 40
Munich 39
Taizhou 38
São Paulo 34
Bari 32
San Mateo 32
Bremen 29
Montreal 27
Haikou 25
Brno 24
Brussels 24
Pamplona 23
San Diego 23
Fuzhou 22
Orange 22
Warsaw 22
Orem 21
Santa Clara 21
Washington 21
Brooklyn 20
Johannesburg 20
Lanzhou 20
London 20
Alameda 19
Naples 19
Amsterdam 18
Columbus 18
Denver 18
Phoenix 18
Turin 18
Bologna 17
Corchiano 17
Norwalk 17
Stockholm 17
Tivoli 17
Council Bluffs 16
Palermo 16
Verona 16
Chennai 15
Florence 15
Flushing 15
Padova 15
Pune 15
Brescia 14
Atlanta 13
Changchun 13
Fort Worth 13
Imola 13
Mountain View 13
Anzio 12
Totale 14.267
Nome #
I bambini e il pensiero scientifico. Il lavoro di Mary Everest Boole. Con traduzione integrale di “The Preparation of the Child for Science” 397
Democratization of mathematics through Cremona's correspondence with foreign colleagues (1860-1901) 293
Diez años de LLULL. Indice de la Revista de la Sociedad Española de Historia de las Ciencias y de las Técnicas (1977-1987) 277
Numeri e forme. Didattica della matematica con i bambii 268
Une jeune fille fort sérieuse”: Suzanne Lambin (1902-2008), A Pioneer in Biomedicine and Biomathematics 250
Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori 239
Ciencia, tecnociencia y el papel de las matemáticas en la enseñanza secundaria obligatoria 230
Mathematics and children's mind: the role of geometry in the European tradition from Pestalozzi to Laisant 228
All’inizio fu lo scriba. Piccola storia della matematica come strumento di conoscenza 227
Early approaches to the management of complexity in engineering systems 225
Letter from Kyparissos Stephanos (1881) 222
Letters from Carlos María de Moÿ (1887-1889) 219
Ipazia, la Vera Storia by Silvia Ronchey 215
Descriptive geometry in Spain as an example of the emergence of the late modern European outlook on the relationship between pure science and technology 210
Combining historical, foundational, and developmental insights to build children's first steps in mathematics 208
Matematica e organizzazione: un capitolo della storia della matematica applicata 203
Storia e racconto nella matematica della scuola primaria: basi didattiche e sequenza operativa 202
La organización de la investigación matemática en España en el primer tercio del siglo XX: el Laboratorio y Seminario matematico de la Junta para Ampliación de Estudios (1915-1938) 199
Mathematicians and the nation in the second half of the nineteenth century as reflected in the Luigi Cremona correspondence 196
Letter from Lucien Lévy (1893 194
Letters from Zoel García de Galdeano (1885-1891) 193
Letter from Moritz Pasch (1882) 192
Caos, frattali, complessità 192
Introduction 190
Mathematical theories versus biological facts: A debate on mathematical population dynamics in the 1930s 188
Rhythmical pulsation: art, mimesis and mathematics in primary school following Mary Everest Boole 188
Jean Macé (1815-1894) e l'istruzione matematica infantile 184
Letters from Joaquim d’Azevedo Albuquerque (1882) 182
Organization and mathematics: a look into the prehistory of industrial engineering 181
Letters from Jules de la Gournerie (1864-1872) 181
Conferencia internacional Technological Development and Science in the 19th and 20th Century (Eindhoven, November 1990) 180
Pensare in matematica 179
Zoel García de Galdeano y las matemáticas para niños hacia 1900 179
El matemático Julio Rey Pastor 178
Vito Volterra 177
Geometrical skills support the understanding of arithmetic in children with Down Syndrome 176
La aplicación de las matemáticas a los problemas de administración y organización: antecedentes históricos 175
The Spanish Mathematical Society and Its Periodicals (1911-1938) 174
Essay review of the books "La biosfera", V. Vernadsky, Saggio introduttivo di Jacques Grinevald. RED Edizioni, Como, 1993 and "Pensieri filosofici di un naturalista", V. Vernadsky, ed. Silvano Tagliagambe. Edizioni Teknos, Roma, 1994 171
L'ABC della matematica. Insegnare numeri e forme in prima e seconda 171
Il mondo come gioco matematico. La vita e le idee di John von Neumann 169
Letters from Eugène Dewulf and Gauthier-Villars (1861-1895) 168
Methods of Synthetic Geometry in the Second Half of the Second Century 167
Circonferenza e cerchio nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria 167
Letters from the abbé Aoust (1867-1872) 167
Gardenghi, Giuseppe 166
The world as a mathematical game. John von Neumann and 20th century science 166
Letters from Edouard Combescure to unidentified addressee (1871-1872) 166
Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers 165
Letters from Louis Marie Saltel (1872-1875) 165
Corrispondenze matematiche 165
Gesto, voce, drammaturgia: un laboratorio di didattica della matematica “in-corporata” 165
La geometria nei materiali e nelle immagini per apprendere il sistema di numerazione posizionale decimale. Dalla storia alla scuola di oggi 165
International Symposium Mathematical Journals. Centennary of El Progreso Matemático (1891-1991) (Zaragoza, Spain, September 19-21, 1991 164
I corrispondenti spagnoli di Luigi Cremona 163
Letters from Ricardo Vázquez Illá (1883-1884) 163
Euler, il maestro di tutti i matematici 163
Developments arising from geometry as a language for technology and architecture in the late Modern European space: Descriptive geometry in 19th century Spain 163
Aprender matemáticas. ¿Qué enseñan los niños con discapacidad intelectual a los maestros en formación?. 163
Fabbriche, sistemi, organizzazioni. Storia dell’ingegneria industriale 163
Fabbriche, sistemi, organizzazioni:come la matematica ha imparato a confrontarsi con la complessità del mondo moderno 162
The Biology of Numbers, The Correspondence of Vito Volterra on Mathematical Biology 160
Minetti, Silvio 159
Letters from Olry Terquem (1861-1862) 159
Improving prospective teachers' education in mathematics by means of activities addressed to Down Syndrome children 159
Il mondo come gioco matematico. John von Neumann, scienziato del Novecento 159
Matematica 158
Il mondo matematico nella seconda metà dell’Ottocento attraverso le corrispondenze del fondo Cremona del Dipartimento di Matematica dell’Università di Roma “La Sapienza 158
Ad una ad una annoverar le stelle (5/7 anni) 158
Mainardi, Gaspare 156
Family math: Involving parents in mathematics education of children with Down syndrome 156
El ideal de la matematización. La introducción de la matemática en las ciencias biológicas, humanas y sociales 155
Medolaghi, Paolo 155
Addressing the issue of trust in elementary teachers's maths-specific education: Anfomam project 155
Essay review of "Giuseppe Peano-Louis Couturat, Carteggio (1896-1914)", E. Luciano, C. S. Roero (ed.), Firenze, Leo S. Olschki, 2005 154
La matematica come strumento di conoscenza della realtà 153
Integrating history of mathematics with foundational contents in the education of prospective elementary teachers 153
Matematizzazione delle Scienze biologiche, economiche e sociali, International Symposium of the 19th International Congress of History of Science, Zaragoza, 26-27 August 1993 152
Magnaghi, Giovanni Battista 152
Sobre la incorporación de la mujer a la actividad científica en España: la primera doctora en Matemáticas 152
Un approccio umanistico all'iniziazione dei bambini al pensiero scientifico 152
Review of "Diálogos de Aritmética práctica y especulativa" (1562) Bachiller Juan Pérez de Moya, Prólogo y notas de Rafael Rodríguez Vidal, Zaragoza, Prensas Universitarias, 1987, 106 pp 151
Riflessi della crisi dell'istruzione nei libri di testo 151
Il contributo di C.A. Coulomb sull'ottimizzazione del lavoro umano (1799) 151
Gaetano Fichera 151
Why we should Work on Mathematics in Pre-school and Primary School. An Analysis of Preservice and In-service School Teachers' Views of Mathematics 150
La óptica de Kepler a Newton 149
La enseñanza universitaria de la geometría en España (1870-1920) 149
Lettera di Moritz Pasch a Luigi Cremona (1882) 149
Matematica: è vera età dell'oro? Essay review of "Dove va la matematica", K. Devlin, Bollati-Boringhieri, Torino, 1994) 147
Projective geometry and applications in the second half of the nineteenth century 147
Fabbriche, sistemi, organizzazioni. Storia dell’ingegneria industriale 147
Lettera di Lucien Lévy a Luigi Cremona (1893) 146
Minelli, Carlo 146
Mathematics and Engineering at the Rise of Capitalism in Spain 145
Nota sul fondo bibliografico di matematica e fisica del Liceo Visconti 145
Un classico della didattica delle scienze con i bambini: Initiation chimique (1909) di Georges Darzens 145
Giornalismo matematico tra Ottocento e Novecento 144
Seminario El desarrollo de la Ciencia en el siglo XX, Zaragoza, (septiembre-diciembre de 1988) 144
Lettere di Kyparissos Stephanos a Luigi Cremona 144
Totale 17.714
Categoria #
all - tutte 78.229
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 78.229


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.257 0 0 0 0 0 91 329 365 212 142 41 77
2021/20221.692 32 175 39 109 352 34 200 91 159 66 54 381
2022/20232.769 389 283 129 276 265 609 37 300 270 18 110 83
2023/20241.541 123 110 79 58 92 298 82 307 15 71 92 214
2024/20254.208 103 158 515 83 122 223 1.248 596 428 82 263 387
2025/20263.781 494 604 382 853 886 562 0 0 0 0 0 0
Totale 26.935