LOPRIORE, LUCILLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.204
NA - Nord America 4.770
AS - Asia 3.958
SA - Sud America 191
AF - Africa 63
OC - Oceania 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 17.207
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.708
CN - Cina 2.348
DK - Danimarca 2.081
IT - Italia 1.815
GB - Regno Unito 1.540
SG - Singapore 1.139
RU - Federazione Russa 1.050
DE - Germania 372
SE - Svezia 335
UA - Ucraina 309
BR - Brasile 161
TR - Turchia 145
FI - Finlandia 130
VN - Vietnam 128
IE - Irlanda 101
AL - Albania 91
FR - Francia 70
ES - Italia 58
HK - Hong Kong 56
NL - Olanda 56
CA - Canada 37
PL - Polonia 33
IN - India 30
CH - Svizzera 25
CI - Costa d'Avorio 25
HR - Croazia 25
AT - Austria 24
JP - Giappone 21
KR - Corea 21
BE - Belgio 20
GR - Grecia 19
AU - Australia 18
NO - Norvegia 18
MX - Messico 13
AR - Argentina 11
ZA - Sudafrica 11
BD - Bangladesh 10
MA - Marocco 8
RO - Romania 8
EG - Egitto 7
IR - Iran 6
CL - Cile 5
ID - Indonesia 5
LT - Lituania 5
DZ - Algeria 4
IQ - Iraq 4
PA - Panama 4
PH - Filippine 4
PT - Portogallo 4
UZ - Uzbekistan 4
IL - Israele 3
KE - Kenya 3
MY - Malesia 3
NP - Nepal 3
OM - Oman 3
PK - Pakistan 3
SA - Arabia Saudita 3
TW - Taiwan 3
UY - Uruguay 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AZ - Azerbaigian 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BB - Barbados 2
BG - Bulgaria 2
BO - Bolivia 2
CO - Colombia 2
CZ - Repubblica Ceca 2
EC - Ecuador 2
EE - Estonia 2
HN - Honduras 2
HU - Ungheria 2
KH - Cambogia 2
MK - Macedonia 2
PE - Perù 2
PS - Palestinian Territory 2
SI - Slovenia 2
TN - Tunisia 2
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
ET - Etiopia 1
EU - Europa 1
GL - Groenlandia 1
GY - Guiana 1
IM - Isola di Man 1
JM - Giamaica 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
MN - Mongolia 1
NG - Nigeria 1
NR - Nauru 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PR - Porto Rico 1
PY - Paraguay 1
SR - Suriname 1
TH - Thailandia 1
TM - Turkmenistan 1
TT - Trinidad e Tobago 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 17.207
Città #
Southend 1.426
Woodbridge 522
Singapore 482
Ann Arbor 400
Ashburn 382
Nanjing 339
Rome 328
Dearborn 305
Dallas 301
Chandler 290
Wilmington 261
Jacksonville 217
Beijing 209
Boardman 202
Jinan 192
Shenyang 178
Princeton 169
Houston 164
Fairfield 148
Hefei 132
Izmir 132
Nanchang 125
Redwood City 109
Plano 103
Changsha 102
Turin 102
Hebei 100
Dublin 99
Tianjin 95
Dong Ket 91
Milan 83
Zhengzhou 64
Guangzhou 61
Seattle 61
Moscow 58
Hong Kong 55
Hangzhou 54
Jiaxing 52
Haikou 50
Shanghai 49
New York 45
Cambridge 39
Los Angeles 39
Helsinki 37
Lanzhou 37
Ningbo 37
Florence 33
Kunming 33
Taizhou 32
Munich 30
Lucera 27
Torino 24
Taiyuan 23
The Dalles 23
Verona 23
Orange 22
Bologna 21
Seoul 21
Fuzhou 19
São Paulo 19
Olevano Romano 17
Ho Chi Minh City 15
Tokyo 15
Warsaw 15
Naples 14
Padova 14
Bari 13
Brussels 13
Flushing 12
Montreal 12
San Diego 12
Alameda 11
Pomezia 11
Reggio Emilia 11
Tirol 10
Turku 10
Council Bluffs 9
Johannesburg 9
Madrid 9
Palermo 9
Parma 9
Poplar 9
San Francisco 9
Serra 9
Stockholm 9
Bolzano 8
Brooklyn 8
Chicago 8
Collegno 8
Columbus 8
Frankfurt am Main 8
Pune 8
Trondheim 8
Vicenza 8
Boston 7
Brindisi 7
Chengdu 7
Hanoi 7
London 7
Lucca 7
Totale 9.276
Nome #
Educazione plurilingue: ricerca, didattica e politiche linguistiche. Bildung zur Mehrsprachigkeit: Forschung, Didaktik und Sprachpolitik. Plurilingual education: research, teaching and language policies 847
The influence of English and French on the Italian language of fashion: Focus on false Anglicisms and false Gallicisms (p.197-226) 542
CLIL: una lingua franca pp.6-11 370
A shift in ELT perspective: World Englishes and ELF in the EFL classroom (p.7-18) 300
Language Education Policies and Practice in (Mediterranean) Europe: An ELF Perspective 270
Revisiting language teaching materials in a time of change 250
Aural Comprehension and Oral Production of Young EFL Learners pp. 17-33 232
Buzzwords in ELT. Unveiling English 231
Aural comprehension in young learners' Foreign Language development pp.51-65 229
Promoting Awareness of Englishes and ELF in the English Language Classroom 223
Attitudinal Aspects of Early EFL Learning 214
Corpora in the Language Classroom 210
Analisi del discorso e corpora: prospettive didattiche (pp.339-391) 210
Intercultural communication. New perspectives from ELF 208
Close Up on Fashion: from sketch to marketing 205
INTRODUCTION 203
Approches réflexives dans la formation initiale des enseignants de langues : les laboratoires de biographies (pp. 93 - 99) 202
Subtitling and language awareness: a way and ways (pp.293-321) 199
Challenges and Opportunities in Designing a New Curriculum for School-Age Learners pp. 1-12 197
Varietà e Lingua Franca: approcci multipli alla formazione dei docenti di e in lingua inglese 196
Cap.10 La costruzione di prove di lingue straniere (pp.193-252) 195
Condivisione, narrazione e identità nei discorsi di Barack Obama pp.77-90 190
An Unfinished Business: The Italian National Action Research Project pp.212-242 190
Reframing teaching knowledge in Content and Language Integrated Learning (CLIL): A European perspective 187
La comprensione orale dall'ascolto all'interazione: aspetti didattici e valutativi (pp.21-38) 186
Approcci che facilitano la comunicazione e l'apprendimento 184
Revisiting English. New Paradigms 183
Women’s Representations In English Course-Books In Italy: A diachronic survey from the 50s to the 80s. 182
Cap. 4 Il Quadro comune europeo di riferimento per le lingue e la formazione dei docenti (pp.73-88) 182
Analisi e costruzione di materiali didattici: un percorso di riflessione pratica 181
World Englishes and Language Teacher Education in a World in Migration: A Shift in Perspective pp. 69-91 181
Is there ELF in ELT course-books? 180
La valutazione delle competenze linguistiche 179
VOICING BELIEFS AND DILEMMAS FROM WE- AND ELF-AWARE REFLECTIVE TEACHER EDUCATION CONTEXTS Teachers’ personal responses to rapidly changing multilingual contexts 178
The Learner: Do individual differences matter? 177
Content Learning in English: Issues and Perspectives (pp.173-196) 176
Developing a new curriculum for school age learners 175
À la recherche de la traduction perdue : la traduction dans la didactique des langues pp.85-95 174
Il progetto (pp.13-16); Conclusioni e prospettive (pp.117-120) 172
Early language learning: Investigating young learners’ achievement in a longitudinal perspective (pp.147-166) 172
Off We Go 169
 WE, EIL, ELF and Awareness of Their Pedagogical Implications in Teacher Education Programs in Italy. 169
Investigating Learners' Development in Time (pp.141-159) 168
Research into Early Foreign Language Learning in Italy: Looking Back, Looking Forward pp.100-118 167
Young Learners in ELF Classrooms: a shift in perspective (pp.159-179) 165
Norm and Use in the language Classroom: the Case of Corpora (pp.70-83) 164
Fashion in city magazines: the global and the local in Time Out (pp.375-390) 164
Developing a new curriculum for school age learners. 161
Didattica della lingua inglese: verifica e valutazione 160
La trasversalità del portfolio: dall'autovalutazione alla continuità 159
What Competencies and Approaches for Multilingual Contexts? Mediation and Intercultural Communication in the Language Classroom.(pp.219-230) 159
Promoting awareness of Englishes and ELF in the English Language Classroom (pp.13-34) 157
The Long and Winding Road: a profile of Italian Primary EFL Teachers pp.59-85 155
Role of Language Exposure in Early Foreign Language Learning pp.1-18 154
Speaking words of wisdom: school and classroom discourse 153
Norm and Usage in Online Open-source Dictionaries: The Case of Fashion Lexis in Urban Dictionary, pp.243-260 153
Il Portfolio come strumento di valutazione dell'allievo 153
World Englishes, globalizzazione e nuove identità (pp. 338-355) 152
ELF & WE awareness in ELT: non-native Italian teachers' perspectives 152
Lingua, lingue e integrazione (pp.405-426) 151
La valutazione degli apprendimenti delle lingue straniere nella scuola elementare 150
Voicing English, a corpus informed English course 1 150
Il Quadro Europeo di Riferimento delle Lingue Moderne e l'insegnamento delle lingue in Italia 150
On Obama's Collective Narrative 149
L'uso del Portfolio: cambio di prospettive nella valutazione del docente (pp.39-47) 148
Voicing English, a corpus informed English course 2 148
Formazione per lo sviluppo delle competenze linguistico-comunicative e metodologico-didattiche in lingua inglese degli insegnanti di scuola primaria 148
Using Corpora in the Language Classroom (pp.85-119) 147
ELF in teacher education: a way and ways pp.167-188 146
Language learning across borders and across time: A critical appraisal of a transnational, longitudinal model for research investigation. pp.187-197 144
L'insegnamento dell'inglese agli allievi non italofoni (pp.361-391) 144
ELF and early language learning: Multiliteracies, language policies and teacher education (pp.69-86) 143
The Teaching of EFL in the Italian Context: issues and implications 142
La valutazione delle competenze orali in lingua straniera: dai criteri di valutazione alla formazione all'accordo 142
Indagine qualitativa presso gli informanti (pp.16-33) 141
Lopriore L. Traduzione e analisi del discorso, 140
Lexicon and Intercultural Competence in EFL Manuals 140
English as a lingua franca in language classrooms: identifying priorities for teacher education 140
Glossario 139
Il progetto SHIFT 139
ELF AWARENESS FOR TEACHER EDUCATION IN ITALY: ATTITUDES AND ACTIONS 139
La costruzione di prove di lingua inglese (pp.59-92) 137
ELF AWARENESS AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS IN ELT CLASSROOMS. INTRODUCTION TO SPECIAL ISSUE 137
L'uso dei corpora nell'insegnamento dell'inglese (pp.195-212) 136
The School 133
Traduzione e analisi del discorso 132
Le lingue straniere e le certificazioni: quali prospettive per la scuola e l'università? 130
Unveiling teachers’ personal responses to innovations 128
Lingua e mediazione: contesti, linguaggi specialistici e modelli di interazione, dossier per il PRILS (Piano Regionale d'Integrazione Linguistica e Sociale degli Stranieri nel Lazio) 126
La Ricerca Azione 125
Sillabo per la progettazione di percorsi sperimentali di apprendimento della lingua italiana a livello B1. Indicazioni per l’articolazione del livello B1 del Quadro Comune Europeo di Riferimento per le lingue 123
Indicazioni operative a completamento dei protocolli di sperimentazione Livelli Pre A1 e B1 119
New Perspectives in ELT: Teachers’ attitudes and Identities, pp.23-34, In RILA Rassegna Italiana di Linguistica Applicata. Special Issue, Roma, Bulzoni. Anno LI -Gennaio-Aprile 2019/1: 110
ELF in ELT education: New perspectives in language awareness in "ELF-awareness in ELT: Bringing together theory and practice" . 102
Estudos LinguÍsticos e Literários N. 65 (2020) Special Issue: New Trajectories in Teacher Education: ELF Awareness and Pedagogical Implications in ELT Classrooms. 98
Perspectives - A Journal of TESOL-Italy 93
2. ‘When I use a word, it means just what I choose it to mean — neither more nor less.’ Studies in Honour of Stefania Nuccorini 88
Perspectives in WE- and ELF-informed ELT materials in teacher education 86
WE/ELF Awareness in English Language Teacher Education: Starting from materials. Cap.11 83
Revisiting language education within an ELF embedded approach: emerging practices in ELT and CLIL teacher education courses 80
Totale 17.542
Categoria #
all - tutte 44.497
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 44.497


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021985 0 0 0 0 0 69 218 354 74 107 44 119
2021/2022890 21 103 32 48 223 37 29 66 114 37 35 145
2022/20231.389 218 187 79 84 83 267 50 136 157 19 50 59
2023/2024982 43 68 41 50 93 106 83 131 27 171 70 99
2024/20252.435 67 155 278 27 71 73 792 380 187 68 167 170
2025/20261.938 320 433 316 331 454 84 0 0 0 0 0 0
Totale 17.635