BIASCI, Valeria
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13398
NA - Nord America 9693
AS - Asia 4637
AF - Africa 22
OC - Oceania 20
SA - Sud America 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 27808
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 9669
CN - Cina 4178
GB - Regno Unito 3644
DK - Danimarca 3521
IT - Italia 2308
DE - Germania 944
UA - Ucraina 769
SE - Svezia 679
FR - Francia 314
VN - Vietnam 296
IE - Irlanda 271
RU - Federazione Russa 243
AL - Albania 226
FI - Finlandia 207
TR - Turchia 115
AT - Austria 78
NL - Olanda 46
BE - Belgio 43
CH - Svizzera 27
RO - Romania 21
AU - Australia 20
PL - Polonia 19
NG - Nigeria 14
MX - Messico 11
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 10
CA - Canada 10
CO - Colombia 9
IN - India 9
GR - Grecia 8
IR - Iran 8
PH - Filippine 8
SN - Senegal 8
ES - Italia 7
EU - Europa 7
MD - Moldavia 7
PT - Portogallo 7
BR - Brasile 6
TW - Taiwan 6
IQ - Iraq 4
HR - Croazia 3
PE - Perù 3
BD - Bangladesh 2
HK - Hong Kong 2
ID - Indonesia 2
IL - Israele 2
NI - Nicaragua 2
A1 - ???statistics.table.value.countryCode.A1??? 1
BG - Bulgaria 1
BS - Bahamas 1
CL - Cile 1
CZ - Repubblica Ceca 1
EC - Ecuador 1
JP - Giappone 1
LB - Libano 1
LT - Lituania 1
MK - Macedonia 1
MY - Malesia 1
NO - Norvegia 1
PK - Pakistan 1
SA - Arabia Saudita 1
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 1
Totale 27808
Città #
Southend 3514
Dearborn 1487
Woodbridge 1445
Nanjing 956
Chandler 778
Wilmington 733
Ann Arbor 726
Fairfield 591
Jacksonville 519
Princeton 440
Rome 401
Houston 358
Nanchang 354
Grafing 341
Shenyang 327
Beijing 306
Jinan 306
Dong Ket 292
Dublin 265
Hebei 259
Plano 250
Redwood City 236
Ashburn 215
Seattle 204
Cambridge 195
Tianjin 193
Changsha 190
Jiaxing 163
Kunming 124
Izmir 114
Hangzhou 100
Zhengzhou 99
Milan 83
Ningbo 83
Haikou 76
Guangzhou 75
Taizhou 70
Hefei 66
Taiyuan 48
Venezia 46
Fuzhou 45
San Diego 45
Marco 43
Vienna 41
Brussels 40
Boardman 36
Lanzhou 36
Dallas 33
Redmond 30
Mountain View 29
Changchun 23
Bologna 22
Lawrence 21
Alameda 20
Bari 19
Norwalk 19
Orange 19
Napoli 18
Verona 17
Bassano Romano 16
Shanghai 16
Battle 15
Flushing 15
Fort Worth 14
Renton 14
Salerno 14
Falls Church 13
Altamura 11
Florence 11
Padova 11
Wuhan 11
Chongqing 10
Livorno 10
Palermo 10
Eugene 9
Xiangfen 9
Chengdu 8
Dakar 8
Indiana 8
Torino 8
Westminster 8
Andover 7
Baotou 7
Caserta 7
Chisinau 7
Latina 7
London 7
Melegnano 7
Monte Porzio Catone 7
Naples 7
Xian 7
Angri 6
Bremen 6
Catania 6
Durham 6
Foggia 6
Imperia 6
Menlo Park 6
Quzhou 6
San Paolo di Civitate 6
Totale 17957
Nome #
La Ricerca Empirica in Educazione. Elementi introduttivi 400
Il fenomeno dell’abbandono universitario precoce. Uno studio di caso sui corsi di laurea del Dipartimento di Scienze della Formazione dell’Università “Roma Tre” / The phenomenon of Early College Leavers. A case study on the graduate programs of the Department of Education of “Roma Tre” University 246
Relazioni tra autoregolazione dell’apprendimento, motivazioni e successo accademico degli studenti. Identificazione di fattori predittivi del rischio di drop-out. 240
Bullismo e Cyberbullismo a scuola. Fenomenologia, evidenze empiriche, interventi educativi 231
Effetti dello stress sperimentale su creatività e percezione fisionomica. 209
FORME CONTEMPORANEE DEL DISAGIO 205
Immigrant background and gender differences in primary students' motivations toward studying 204
Art and Psychological Well-Being: Linking the Brain to the Aesthetic Emotion 203
La motivazione al completamento percettivo. Influenze personologiche ed effetti funzionali 199
ASPETTO ESTERIORE, IDENTITÀ E IMPORTANZA DELLA FIGURA UMANA 198
Stress, comfort and self-appraisal: A panoramic investigation of the dynamics of cognitive processes. 192
The “Need for Harmony” Defence Mechanisms as Co-Factor in Stress Sensitivity Producing Sadness and Depression 189
The Effectiveness of Clinical Colloquium Established by the “Drawing Recall” Technique in University Counselling Services for Student Mental Health 182
Il conflitto psichico. Analisi fenomenologiche e verifiche sperimentali 173
Teacher Self-Efficacy Scale (Scala sull’Auto-Efficacia del Docente – SAED): adattamento e validazione in Italia (Teacher Self-Efficacy Scale: Adaptation and Validation in Italy). 173
Relation between Stress Conditions, Uncertainty and Incongruity Intolerance, Rigidity and Mental Health: Experimental Demonstrations 171
Formazione e-learning degli insegnanti e pensiero creativo 170
Dinamiche conflittuali e leadership in ambito educativo: effetti sui processi di apprendimento. In G. Domenici & G. Moretti (a cura di) 169
E-learning per l’istruzione superiore: definizione di un modello integrato per la qualificazione degli apprendimenti e delle relazioni educative on line 164
Cognitive strategies, Motivation to learning, levels of Wellbeing and risk of Drop-out: An empirical longitudinal study for qualifying Ongoing University Guidance Services.   164
Adaptive functioning and behavioral, emotional and social problems of Italian university students: Indications for the University Counseling Services 164
Personological studies on dancers: Motivations, conflicts and defense mechanisms 163
The “Colour Family Drawing Test”: Assessing Children’s Perception of Family Relationships. Studies on Mental Health and Cross-Cultural Comparisons. 163
Dinamiche dell'apprendere. Schemi mentali, interessi e questioni didattico-valutative. 162
The “Colour Family Drawing Test”: A Comparison between Children of “Harmonious” or “Very Conflictual Families” 159
La dinamica delle qualità espressive nella percezione visiva: il ruolo delle componenti ‘proiettive’” 158
Investigation on Piero Della Francesca’s Frescoes 157
"Evaluation Of Teaching And Relational Competencies For A Flexible Integrated Didactic Strategy: The CDVR Questionnaire”. 156
Motivational Processes in Online Learning: The Role of Tutorship for Laboratory Activities through the Semistructured Self-Evaluation Tests 154
(Mal)Adaptive Psychological Functioning of Students Utilizing University Counseling Services 154
Le competenze psicologiche nella formazione dei docenti: l'esperienza dei TFA e dei PAS 154
An Innovative E-Learning Training for Teachers based on the Flexibility of Information Processing 153
Consequences of stress on causality perception 152
Negative Emotions and Defence Mechanisms in Obese People 152
Motivational appeal, aesthetic appreciation and attributed efficacy of advertising illustrations 151
Processi affettivi e dinamiche della conoscenza 151
A Comparison Between Normal and Paradoxical Architectures 150
Clarification and Measure of Vivid Illusions Favoured by Canova’s Sculptures 146
Homesickness Experience, Distress and Sleep Quality of First-Year University Students Dealing with Academic Environment 146
l riverbero di emozioni e motivazioni sul pensiero magico in condizioni di stress. Esperimenti mediante tecniche non invasive 145
The environmental dimension of organizational wellbeing: results of a preliminary survey from a public University in Italy 144
Investigation on Piero della Francesca’s Frescoes 144
Teacher’s Self-Efficacy and Self-Perception of Teaching Professional Competences 143
Personality Differences in Perception: The role of Incongruity Intolerance and Mental Schemata on Aesthetic Preferences. 143
I colloqui di orientamento per facilitare il successo accademico: Una indagine sperimentale 143
Interazioni e dinamiche conflittuali nel personale docente di "moduli" della scuola primaria 142
Evualation of Teaching and Relational Competencies for a Flexible Integrated Didactic Strategy: The CDVR Questionnaire 140
Aggressive or Peaceful Scenaios. Influences of Reassuring and Playful vs. Alarming and Serious Colorations 139
A description of incongruous architecture and related observations 139
La componente estetica nella comunicazione didattica 139
Immagini conflittuali vs. armoniche, intolleranza dell'incongruità e preferenze estetiche negli adulti 138
Development of Creativity for the E-Learning Training of Teachers 138
‘Self-Sacrifice’ and alexithymia as relevant traits differentiating women with malignant tumours and control subjects 138
Measures of emotional and motivational processes activated by stress or comfort conditions 136
Aesthetic level of drawings made under conditions of emotional activation 136
Ulteriori ricerche sul 'disegno di stress' come specchio di cambiamenti emotivi 135
Le opere di Mario Panizza. La mostra: «Sotto ogni passo: figure, sagome e tombini» 135
Sleep habits, circadian preference, and school performance in early adolescents 135
Aspetti estetici di immagini visive in funzione dell'assetto motivazionale nella ‘fase di latenza’ 133
Aesthetic Photographic Pictures Based on Assimilation vs. Contrast Phenomena 132
Aesthetic appreciation, phenomenal importance and the ‘need for completion’ of meaningful objects 132
Semantic components and personality influences in visual organization of illusory contours, surfaces, and volumes 131
Stress or comfort drawings. A technique for activating and evaluating real emotional states and for detecting emotional meanings 131
Lineamenti, note e sintesi di Psicologia generale. Fascicolo II 130
Dibattito in merito alle procedure e agli esiti della Valutazione della Qualità della Ricerca (VQR 2004-2010) 129
The graphic-pictorial language of stress (conflict) and comfort (agreement) in fairy tale illustrations 129
Fundamentos Psicopedagógicos de la Estrategia Didáctica Flexible Integradas para Individualizar la Enseñanza y el Aprendizaje 128
Visual perception of physiognomic properties and meanings in relation to stress or comfort states 128
Psychological analyses of a thousand humour images on obesity and slimness 127
Aesthetic emotion as a learning factor. Experimental confirmations through didactic films for general psychology 127
IL DISEGNO COME STRUMENTO PER ATTIVARE E COMUNICARE EMOZIONI IN PSICOTERAPIA 127
Measures of emotional and motivational processes activated by stress or comfort conditions 126
Aesthetic Photographic Pictures based on Completion Phenomena 126
Dance movements, body appearance, meanings and values. Experimental investigations 125
Le condotte “magiche” secondo la Psicologia generale. Come e perché gli esseri umani ricorrono alla magia 125
Il 'disegno di stress' prima e dopo colloquio clinico 125
Elegance, phenomenal importance and personality as conditions of visual amodal completion of meaningful object images 125
Opposing Effects of Colorations added to Humorous Illustrations 125
Valutare la formazione degli schemi mentali nei disturbi dell'apprendimento 123
Eleganza, intolleranza dell'incongruità visiva e illusory contours da causalità 123
THE VALIDITY AND RELIABILITY OF THE LIFESTYLE DEFENSE MECHANISMS INVENTORY IN ITALY 122
Emphatization and normalization phenomena in social communication of incongruous colours 122
Immagini conflittuali vs. armoniche, intolleranza dell‘incongruità e preferenze estetiche negli adulti 120
Intervention on the Formation of Mental Schemata for the Treatment of Learning Disorders / Intervento sulla formazione di schemi mentali per il trattamento dei disturbi dell’apprendimento. 120
The dynamics of expressive qualities in visual perception in relation to stress and comfort states. Publ. in: The STAR Scientific and Organizing Committee (Eds) 120
Lineamenti di personalità, stili educativi e identità degli insegnanti 120
EVOLUZIONE DELL'ASSETTO MOTIVAZIONALE ATTRAVERSO LO SVILUPPO DELLE CAPACITA' DI RAPPRESENTAZIONE SIMBOLICA 120
The Effects of Emphasis and Completion in Aesthetic Framing Decisions 119
Relazioni tra auto-valutazione, valutazione dell’altro e difese psichiche nei rapporti interpersonali diretti versus “mediati”. 119
ATTEGGIAMENTI VERSO IL CONFLITTO E CREATIVITÀ LETTERARIA 119
The interplay between self-determined motivation, self-regulated cognitive strategies, and prior achievement in predicting academic performance 118
The Full color Family Drawing” by Participants of Very Conflictual or Harmonious Families 117
The effectiveness of a new school-based media literacy intervention on adolescents’and supplement use 117
Attenzione ed esperienza estetica nella comunicazione didattica Indagini empirico-sperimentali condotte sul campo: principali risultati. Attention and aesthetic experience in didactic communication. Empirical-experimental investigations conducted in the field: main results 117
RISONANZE EMOTIVE DI PAROLE ENIGMATICHE 116
La chiarificazione di alcuni nuclei storici tipici in psicologia della percezione. 116
Aesthetic appreciation of visual images favouring expectation confirmation or contradiction phenomena 116
Elegance values in visual illusory contours and volumes 115
Processi psichici responsabili di effetti spettacolari nelle riproduzioni seriali 115
Clarification and Measure of Vivid Illusions Favoured by Canova’s Sculptures 114
Totale 14848
Categoria #
all - tutte 43439
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 43439


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2017/20181026 0000 00 00 48225225141
2018/20196355 6751285458456 581253 636251 33157797773
2019/20207261 1718529185492 5341005 1111387 76522224073
2020/20213501 23357203107 313231 522464 536300125410
2021/20222919 36326065135 596105 323153 2756261521
2022/20232634 398406153257 198655 73262 232000
Totale 28808