BIASCI, Valeria
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 15.143
NA - Nord America 11.487
AS - Asia 5.531
AF - Africa 82
OC - Oceania 24
SA - Sud America 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 32.309
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 11.458
CN - Cina 4.559
GB - Regno Unito 3.689
DK - Danimarca 3.521
IT - Italia 3.242
DE - Germania 1.031
FR - Francia 895
UA - Ucraina 769
SE - Svezia 683
SG - Singapore 425
VN - Vietnam 296
IE - Irlanda 278
FI - Finlandia 272
RU - Federazione Russa 243
AL - Albania 227
TR - Turchia 130
AT - Austria 63
CI - Costa d'Avorio 55
NL - Olanda 53
JP - Giappone 49
CH - Svizzera 48
BE - Belgio 25
AU - Australia 22
RO - Romania 21
IN - India 20
PL - Polonia 20
CZ - Repubblica Ceca 19
CA - Canada 14
NG - Nigeria 14
PH - Filippine 13
MX - Messico 11
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 10
CO - Colombia 10
ES - Italia 10
GR - Grecia 9
BR - Brasile 8
IR - Iran 8
SN - Senegal 8
EU - Europa 7
MD - Moldavia 7
PT - Portogallo 7
ID - Indonesia 6
TW - Taiwan 6
IQ - Iraq 5
BD - Bangladesh 3
HR - Croazia 3
LT - Lituania 3
PE - Perù 3
HK - Hong Kong 2
IL - Israele 2
KE - Kenya 2
NI - Nicaragua 2
NZ - Nuova Zelanda 2
ZA - Sudafrica 2
A1 - Anonimo 1
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
BG - Bulgaria 1
BS - Bahamas 1
CL - Cile 1
EC - Ecuador 1
GT - Guatemala 1
KR - Corea 1
LB - Libano 1
MK - Macedonia 1
MY - Malesia 1
NO - Norvegia 1
PK - Pakistan 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
SC - Seychelles 1
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 1
VE - Venezuela 1
Totale 32.309
Città #
Southend 3.514
Dearborn 1.487
Woodbridge 1.445
Nanjing 956
Chandler 778
Ashburn 740
Wilmington 733
Ann Arbor 726
Rome 597
Fairfield 591
Boardman 560
Jacksonville 519
Princeton 440
Beijing 379
Seattle 369
Houston 358
Nanchang 354
Grafing 341
Shenyang 327
Singapore 325
Jinan 306
Dong Ket 292
Dublin 272
Hebei 259
Plano 250
Redwood City 236
Cambridge 195
Tianjin 193
Changsha 190
Jiaxing 163
Shanghai 150
New York 146
Milan 126
Kunming 124
Izmir 114
Hangzhou 101
Zhengzhou 100
Ningbo 84
Haikou 76
Guangzhou 75
Taizhou 70
Hefei 66
Helsinki 65
Paris 59
Dallas 52
Taiyuan 48
Tokyo 48
Venezia 46
Fuzhou 45
San Diego 45
Naples 44
Marco 43
Palermo 42
Bologna 39
Lanzhou 36
Florence 33
Bari 31
Redmond 30
Mountain View 29
Turin 29
Vienna 25
Washington 25
Eitensheim 24
Changchun 23
Brussels 21
Lawrence 21
Alameda 20
Norwalk 19
Orange 19
Padova 19
Brno 18
Fara in Sabina 18
Napoli 18
Verona 18
Bassano Romano 16
Battle 15
Flushing 15
Fort Worth 15
Istanbul 15
London 15
Salerno 15
Montagny 14
Renton 14
Falls Church 13
Los Angeles 13
Livorno 12
Villiers-sur-Marne 12
Altamura 11
Monza 11
Pune 11
Wuhan 11
Chongqing 10
Perugia 10
Pescara 10
Catania 9
Chengdu 9
Eugene 9
Genoa 9
Latina 9
Xiangfen 9
Totale 20.491
Nome #
La Ricerca Empirica in Educazione. Elementi introduttivi 485
Bullismo e Cyberbullismo a scuola. Fenomenologia, evidenze empiriche, interventi educativi 347
Relazioni tra autoregolazione dell’apprendimento, motivazioni e successo accademico degli studenti. Identificazione di fattori predittivi del rischio di drop-out. 319
Il fenomeno dell’abbandono universitario precoce. Uno studio di caso sui corsi di laurea del Dipartimento di Scienze della Formazione dell’Università “Roma Tre” / The phenomenon of Early College Leavers. A case study on the graduate programs of the Department of Education of “Roma Tre” University 307
Teacher Self-Efficacy Scale (Scala sull’Auto-Efficacia del Docente – SAED): adattamento e validazione in Italia (Teacher Self-Efficacy Scale: Adaptation and Validation in Italy). 291
Effetti dello stress sperimentale su creatività e percezione fisionomica. 251
Art and Psychological Well-Being: Linking the Brain to the Aesthetic Emotion 236
FORME CONTEMPORANEE DEL DISAGIO 222
Immigrant background and gender differences in primary students' motivations toward studying 221
ASPETTO ESTERIORE, IDENTITÀ E IMPORTANZA DELLA FIGURA UMANA 219
l riverbero di emozioni e motivazioni sul pensiero magico in condizioni di stress. Esperimenti mediante tecniche non invasive 218
La motivazione al completamento percettivo. Influenze personologiche ed effetti funzionali 209
Stress, comfort and self-appraisal: A panoramic investigation of the dynamics of cognitive processes. 205
The “Need for Harmony” Defence Mechanisms as Co-Factor in Stress Sensitivity Producing Sadness and Depression 202
An Innovative E-Learning Training for Teachers based on the Flexibility of Information Processing 202
Formazione e-learning degli insegnanti e pensiero creativo 201
Ricerca sperimentale e processi valutativi in educazione 196
E-learning per l’istruzione superiore: definizione di un modello integrato per la qualificazione degli apprendimenti e delle relazioni educative on line 193
Adaptive functioning and behavioral, emotional and social problems of Italian university students: Indications for the University Counseling Services 193
The Effectiveness of Clinical Colloquium Established by the “Drawing Recall” Technique in University Counselling Services for Student Mental Health 191
Il conflitto psichico. Analisi fenomenologiche e verifiche sperimentali 190
Cognitive strategies, Motivation to learning, levels of Wellbeing and risk of Drop-out: An empirical longitudinal study for qualifying Ongoing University Guidance Services.   187
Dinamiche conflittuali e leadership in ambito educativo: effetti sui processi di apprendimento. In G. Domenici & G. Moretti (a cura di) 185
"Evaluation Of Teaching And Relational Competencies For A Flexible Integrated Didactic Strategy: The CDVR Questionnaire”. 181
(Mal)Adaptive Psychological Functioning of Students Utilizing University Counseling Services 180
Relation between Stress Conditions, Uncertainty and Incongruity Intolerance, Rigidity and Mental Health: Experimental Demonstrations 178
Le competenze psicologiche nella formazione dei docenti: l'esperienza dei TFA e dei PAS 175
Soft Skills degli insegnanti: verso un nuovo ambito di ricerca e formazione nella scuola secondaria italiana Soft Skills of teachers: towards a new field of research and training 174
Personological studies on dancers: Motivations, conflicts and defense mechanisms 173
The “Colour Family Drawing Test”: A Comparison between Children of “Harmonious” or “Very Conflictual Families” 173
Homesickness Experience, Distress and Sleep Quality of First-Year University Students Dealing with Academic Environment 173
Processi affettivi e dinamiche della conoscenza 172
Dinamiche dell'apprendere. Schemi mentali, interessi e questioni didattico-valutative. 172
The “Colour Family Drawing Test”: Assessing Children’s Perception of Family Relationships. Studies on Mental Health and Cross-Cultural Comparisons. 171
La dinamica delle qualità espressive nella percezione visiva: il ruolo delle componenti ‘proiettive’” 169
Consequences of stress on causality perception 167
I colloqui di orientamento per facilitare il successo accademico: Una indagine sperimentale 167
Investigation on Piero Della Francesca’s Frescoes 162
Motivational Processes in Online Learning: The Role of Tutorship for Laboratory Activities through the Semistructured Self-Evaluation Tests 161
Negative Emotions and Defence Mechanisms in Obese People 161
Aggressive or Peaceful Scenaios. Influences of Reassuring and Playful vs. Alarming and Serious Colorations 160
A Comparison Between Normal and Paradoxical Architectures 160
A description of incongruous architecture and related observations 157
Evualation of Teaching and Relational Competencies for a Flexible Integrated Didactic Strategy: The CDVR Questionnaire 156
Investigation on Piero della Francesca’s Frescoes 156
Aesthetic level of drawings made under conditions of emotional activation 156
Motivational appeal, aesthetic appreciation and attributed efficacy of advertising illustrations 155
Teacher’s Self-Efficacy and Self-Perception of Teaching Professional Competences 155
Personality Differences in Perception: The role of Incongruity Intolerance and Mental Schemata on Aesthetic Preferences. 155
The environmental dimension of organizational wellbeing: results of a preliminary survey from a public University in Italy 154
Fundamentos Psicopedagógicos de la Estrategia Didáctica Flexible Integradas para Individualizar la Enseñanza y el Aprendizaje 154
Clarification and Measure of Vivid Illusions Favoured by Canova’s Sculptures 152
Immagini conflittuali vs. armoniche, intolleranza dell'incongruità e preferenze estetiche negli adulti 152
Development of Creativity for the E-Learning Training of Teachers 152
Sleep habits, circadian preference, and school performance in early adolescents 152
Interazioni e dinamiche conflittuali nel personale docente di "moduli" della scuola primaria 150
Dibattito in merito alle procedure e agli esiti della Valutazione della Qualità della Ricerca (VQR 2004-2010) 150
Aesthetic Photographic Pictures Based on Assimilation vs. Contrast Phenomena 150
Attenzione ed esperienza estetica nella comunicazione didattica Indagini empirico-sperimentali condotte sul campo: principali risultati. Attention and aesthetic experience in didactic communication. Empirical-experimental investigations conducted in the field: main results 150
Aspetti estetici di immagini visive in funzione dell'assetto motivazionale nella ‘fase di latenza’ 148
Le opere di Mario Panizza. La mostra: «Sotto ogni passo: figure, sagome e tombini» 148
Aesthetic appreciation, phenomenal importance and the ‘need for completion’ of meaningful objects 147
La componente estetica nella comunicazione didattica 146
Measures of emotional and motivational processes activated by stress or comfort conditions 145
‘Self-Sacrifice’ and alexithymia as relevant traits differentiating women with malignant tumours and control subjects 145
Visual perception of physiognomic properties and meanings in relation to stress or comfort states 144
Aesthetic emotion as a learning factor. Experimental confirmations through didactic films for general psychology 143
Aesthetic Photographic Pictures based on Completion Phenomena 143
The interplay between self-determined motivation, self-regulated cognitive strategies, and prior achievement in predicting academic performance 142
Ulteriori ricerche sul 'disegno di stress' come specchio di cambiamenti emotivi 141
The effectiveness of a new school-based media literacy intervention on adolescents’and supplement use 140
Semantic components and personality influences in visual organization of illusory contours, surfaces, and volumes 139
Stress or comfort drawings. A technique for activating and evaluating real emotional states and for detecting emotional meanings 139
ATTEGGIAMENTI VERSO IL CONFLITTO E CREATIVITÀ LETTERARIA 139
The graphic-pictorial language of stress (conflict) and comfort (agreement) in fairy tale illustrations 138
Opposing Effects of Colorations added to Humorous Illustrations 138
IL DISEGNO COME STRUMENTO PER ATTIVARE E COMUNICARE EMOZIONI IN PSICOTERAPIA 138
Didattica digitale e relazione educativa virtuale. Una indagine empirica sull’efficacia dei sistemi audio-video nella didattica on-line per la scuola secondaria di secondo grado e l’università / Digital learning and virtual educational relationship. An empirical study on the effectiveness of audio-video systems in the on-line teaching for high school and university 137
Il 'disegno di stress' prima e dopo colloquio clinico 136
Elegance, phenomenal importance and personality as conditions of visual amodal completion of meaningful object images 136
Sviluppo delle capacità di problem solving nella scuola secondaria di primo grado e apprendimento logico-linguistico e logico-matematico. Adattamento e validazione in Italia “della versione breve” del Test della “Personalità Creativa” (TCD-As) 136
Psychological analyses of a thousand humour images on obesity and slimness 134
Lineamenti, note e sintesi di Psicologia generale. Fascicolo II 133
Eleganza, intolleranza dell'incongruità visiva e illusory contours da causalità 133
Atteggiamenti verso il conflitto e creatività letteraria 132
Le condotte “magiche” secondo la Psicologia generale. Come e perché gli esseri umani ricorrono alla magia 132
Valutare la formazione degli schemi mentali nei disturbi dell'apprendimento 132
Evaluation of Predictive Factors in the Drop-Out Phenomenon: Interaction of Latent Personal Factors and Social-Environmental Context 132
Dance movements, body appearance, meanings and values. Experimental investigations 131
Lineamenti di personalità, stili educativi e identità degli insegnanti 131
Aesthetic appreciation of visual images favouring expectation confirmation or contradiction phenomena 131
Formazione e-learning degli insegnanti, competenze didattico-valutative-relazionali e pensiero creativo 131
Measures of emotional and motivational processes activated by stress or comfort conditions 130
EVOLUZIONE DELL'ASSETTO MOTIVAZIONALE ATTRAVERSO LO SVILUPPO DELLE CAPACITA' DI RAPPRESENTAZIONE SIMBOLICA 129
TEORIE SULLA PERCEZIONE ED ESPERIENZA AMBIENTALE 128
Emphatization and normalization phenomena in social communication of incongruous colours 128
THE VALIDITY AND RELIABILITY OF THE LIFESTYLE DEFENSE MECHANISMS INVENTORY IN ITALY 127
La valutazione del clima scolastico e dei livelli di resilienza Assessment of the school climate and individual levels of resilience 127
Immagini conflittuali vs. armoniche, intolleranza dell‘incongruità e preferenze estetiche negli adulti 126
Intervention on the Formation of Mental Schemata for the Treatment of Learning Disorders / Intervento sulla formazione di schemi mentali per il trattamento dei disturbi dell’apprendimento. 126
Totale 16.886
Categoria #
all - tutte 87.119
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 87.119


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20204.337 0 0 0 0 534 1.005 1.111 387 765 222 240 73
2020/20213.501 233 57 203 107 313 231 522 464 536 300 125 410
2021/20222.919 363 260 65 135 596 105 323 153 275 62 61 521
2022/20232.979 398 406 153 257 206 658 58 234 256 79 154 120
2023/20242.468 121 141 148 113 201 539 196 375 38 120 136 340
2024/20251.704 116 325 817 187 259 0 0 0 0 0 0 0
Totale 33.325