BIASCI, Valeria
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 14.395
NA - Nord America 10.708
AS - Asia 4.905
AF - Africa 79
OC - Oceania 24
SA - Sud America 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 30.151
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 10.682
CN - Cina 4.429
GB - Regno Unito 3.669
DK - Danimarca 3.521
IT - Italia 2.832
DE - Germania 992
UA - Ucraina 769
SE - Svezia 683
FR - Francia 557
VN - Vietnam 296
IE - Irlanda 275
FI - Finlandia 255
RU - Federazione Russa 243
AL - Albania 227
TR - Turchia 115
AT - Austria 108
BE - Belgio 76
CI - Costa d'Avorio 55
CH - Svizzera 46
NL - Olanda 46
AU - Australia 22
RO - Romania 21
IN - India 20
PL - Polonia 20
CZ - Repubblica Ceca 17
NG - Nigeria 14
PH - Filippine 13
CA - Canada 11
MX - Messico 11
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 10
CO - Colombia 10
GR - Grecia 8
IR - Iran 8
SN - Senegal 8
ES - Italia 7
EU - Europa 7
MD - Moldavia 7
PT - Portogallo 7
BR - Brasile 6
TW - Taiwan 6
IQ - Iraq 4
BD - Bangladesh 3
HR - Croazia 3
PE - Perù 3
HK - Hong Kong 2
ID - Indonesia 2
IL - Israele 2
KE - Kenya 2
NI - Nicaragua 2
NZ - Nuova Zelanda 2
A1 - Anonimo 1
BG - Bulgaria 1
BS - Bahamas 1
CL - Cile 1
EC - Ecuador 1
GT - Guatemala 1
JP - Giappone 1
LB - Libano 1
LT - Lituania 1
MK - Macedonia 1
MY - Malesia 1
NO - Norvegia 1
PK - Pakistan 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 1
VE - Venezuela 1
Totale 30.151
Città #
Southend 3.514
Dearborn 1.487
Woodbridge 1.445
Nanjing 956
Chandler 778
Wilmington 733
Ann Arbor 726
Fairfield 591
Ashburn 569
Jacksonville 519
Rome 507
Princeton 440
Seattle 369
Beijing 368
Houston 358
Nanchang 354
Grafing 341
Shenyang 327
Jinan 306
Dong Ket 292
Dublin 269
Hebei 259
Plano 250
Redwood City 236
Cambridge 195
Tianjin 193
Changsha 190
Jiaxing 163
New York 145
Kunming 124
Izmir 114
Shanghai 113
Hangzhou 101
Milan 100
Zhengzhou 99
Ningbo 83
Haikou 76
Guangzhou 75
Brussels 73
Taizhou 70
Hefei 66
Vienna 59
Paris 50
Helsinki 48
Taiyuan 48
Venezia 46
Fuzhou 45
San Diego 45
Marco 43
Boardman 41
Naples 38
Lanzhou 36
Dallas 34
Bologna 32
Redmond 30
Mountain View 29
Bari 27
Palermo 25
Washington 25
Changchun 23
Florence 23
Lawrence 21
Alameda 20
Norwalk 19
Orange 19
Padova 19
Fara in Sabina 18
Napoli 18
Verona 17
Bassano Romano 16
Brno 16
Turin 16
Battle 15
Flushing 15
London 15
Salerno 15
Fort Worth 14
Montagny 14
Renton 14
Falls Church 13
Livorno 12
Altamura 11
Pune 11
Wuhan 11
Chongqing 10
Eugene 9
Genoa 9
Xiangfen 9
Atlanta 8
Chengdu 8
Dakar 8
Indiana 8
Monza 8
Torino 8
Westminster 8
Andover 7
Baotou 7
Bonndorf 7
Caserta 7
Chisinau 7
Totale 19.208
Nome #
La Ricerca Empirica in Educazione. Elementi introduttivi 424
Bullismo e Cyberbullismo a scuola. Fenomenologia, evidenze empiriche, interventi educativi 301
Relazioni tra autoregolazione dell’apprendimento, motivazioni e successo accademico degli studenti. Identificazione di fattori predittivi del rischio di drop-out. 291
Il fenomeno dell’abbandono universitario precoce. Uno studio di caso sui corsi di laurea del Dipartimento di Scienze della Formazione dell’Università “Roma Tre” / The phenomenon of Early College Leavers. A case study on the graduate programs of the Department of Education of “Roma Tre” University 277
Effetti dello stress sperimentale su creatività e percezione fisionomica. 237
Teacher Self-Efficacy Scale (Scala sull’Auto-Efficacia del Docente – SAED): adattamento e validazione in Italia (Teacher Self-Efficacy Scale: Adaptation and Validation in Italy). 224
Art and Psychological Well-Being: Linking the Brain to the Aesthetic Emotion 223
FORME CONTEMPORANEE DEL DISAGIO 218
Immigrant background and gender differences in primary students' motivations toward studying 214
ASPETTO ESTERIORE, IDENTITÀ E IMPORTANZA DELLA FIGURA UMANA 209
La motivazione al completamento percettivo. Influenze personologiche ed effetti funzionali 202
Stress, comfort and self-appraisal: A panoramic investigation of the dynamics of cognitive processes. 202
The “Need for Harmony” Defence Mechanisms as Co-Factor in Stress Sensitivity Producing Sadness and Depression 195
The Effectiveness of Clinical Colloquium Established by the “Drawing Recall” Technique in University Counselling Services for Student Mental Health 186
Formazione e-learning degli insegnanti e pensiero creativo 186
Il conflitto psichico. Analisi fenomenologiche e verifiche sperimentali 184
E-learning per l’istruzione superiore: definizione di un modello integrato per la qualificazione degli apprendimenti e delle relazioni educative on line 183
Dinamiche conflittuali e leadership in ambito educativo: effetti sui processi di apprendimento. In G. Domenici & G. Moretti (a cura di) 181
Adaptive functioning and behavioral, emotional and social problems of Italian university students: Indications for the University Counseling Services 181
An Innovative E-Learning Training for Teachers based on the Flexibility of Information Processing 179
Cognitive strategies, Motivation to learning, levels of Wellbeing and risk of Drop-out: An empirical longitudinal study for qualifying Ongoing University Guidance Services.   177
l riverbero di emozioni e motivazioni sul pensiero magico in condizioni di stress. Esperimenti mediante tecniche non invasive 176
Relation between Stress Conditions, Uncertainty and Incongruity Intolerance, Rigidity and Mental Health: Experimental Demonstrations 175
Processi affettivi e dinamiche della conoscenza 169
(Mal)Adaptive Psychological Functioning of Students Utilizing University Counseling Services 169
Personological studies on dancers: Motivations, conflicts and defense mechanisms 168
The “Colour Family Drawing Test”: Assessing Children’s Perception of Family Relationships. Studies on Mental Health and Cross-Cultural Comparisons. 168
"Evaluation Of Teaching And Relational Competencies For A Flexible Integrated Didactic Strategy: The CDVR Questionnaire”. 168
A Comparison Between Normal and Paradoxical Architectures 167
Le competenze psicologiche nella formazione dei docenti: l'esperienza dei TFA e dei PAS 166
Dinamiche dell'apprendere. Schemi mentali, interessi e questioni didattico-valutative. 165
La dinamica delle qualità espressive nella percezione visiva: il ruolo delle componenti ‘proiettive’” 164
The “Colour Family Drawing Test”: A Comparison between Children of “Harmonious” or “Very Conflictual Families” 163
Homesickness Experience, Distress and Sleep Quality of First-Year University Students Dealing with Academic Environment 161
Consequences of stress on causality perception 159
Investigation on Piero Della Francesca’s Frescoes 159
Motivational Processes in Online Learning: The Role of Tutorship for Laboratory Activities through the Semistructured Self-Evaluation Tests 158
I colloqui di orientamento per facilitare il successo accademico: Una indagine sperimentale 157
Negative Emotions and Defence Mechanisms in Obese People 155
Aesthetic appreciation, phenomenal importance and the ‘need for completion’ of meaningful objects 155
Motivational appeal, aesthetic appreciation and attributed efficacy of advertising illustrations 154
Teacher’s Self-Efficacy and Self-Perception of Teaching Professional Competences 152
Aggressive or Peaceful Scenaios. Influences of Reassuring and Playful vs. Alarming and Serious Colorations 151
Evualation of Teaching and Relational Competencies for a Flexible Integrated Didactic Strategy: The CDVR Questionnaire 150
Investigation on Piero della Francesca’s Frescoes 150
Personality Differences in Perception: The role of Incongruity Intolerance and Mental Schemata on Aesthetic Preferences. 150
Aesthetic level of drawings made under conditions of emotional activation 149
Clarification and Measure of Vivid Illusions Favoured by Canova’s Sculptures 148
A description of incongruous architecture and related observations 148
Development of Creativity for the E-Learning Training of Teachers 148
The environmental dimension of organizational wellbeing: results of a preliminary survey from a public University in Italy 147
Interazioni e dinamiche conflittuali nel personale docente di "moduli" della scuola primaria 145
Aspetti estetici di immagini visive in funzione dell'assetto motivazionale nella ‘fase di latenza’ 145
Fundamentos Psicopedagógicos de la Estrategia Didáctica Flexible Integradas para Individualizar la Enseñanza y el Aprendizaje 145
Immagini conflittuali vs. armoniche, intolleranza dell'incongruità e preferenze estetiche negli adulti 144
Dibattito in merito alle procedure e agli esiti della Valutazione della Qualità della Ricerca (VQR 2004-2010) 143
Sleep habits, circadian preference, and school performance in early adolescents 143
Aesthetic Photographic Pictures Based on Assimilation vs. Contrast Phenomena 143
La componente estetica nella comunicazione didattica 142
Le opere di Mario Panizza. La mostra: «Sotto ogni passo: figure, sagome e tombini» 142
Attenzione ed esperienza estetica nella comunicazione didattica Indagini empirico-sperimentali condotte sul campo: principali risultati. Attention and aesthetic experience in didactic communication. Empirical-experimental investigations conducted in the field: main results 142
Measures of emotional and motivational processes activated by stress or comfort conditions 141
‘Self-Sacrifice’ and alexithymia as relevant traits differentiating women with malignant tumours and control subjects 141
Ulteriori ricerche sul 'disegno di stress' come specchio di cambiamenti emotivi 138
Stress or comfort drawings. A technique for activating and evaluating real emotional states and for detecting emotional meanings 137
Visual perception of physiognomic properties and meanings in relation to stress or comfort states 137
Aesthetic emotion as a learning factor. Experimental confirmations through didactic films for general psychology 136
Aesthetic Photographic Pictures based on Completion Phenomena 136
Semantic components and personality influences in visual organization of illusory contours, surfaces, and volumes 135
Soft Skills degli insegnanti: verso un nuovo ambito di ricerca e formazione nella scuola secondaria italiana Soft Skills of teachers: towards a new field of research and training 135
Il 'disegno di stress' prima e dopo colloquio clinico 134
The graphic-pictorial language of stress (conflict) and comfort (agreement) in fairy tale illustrations 133
Sviluppo delle capacità di problem solving nella scuola secondaria di primo grado e apprendimento logico-linguistico e logico-matematico. Adattamento e validazione in Italia “della versione breve” del Test della “Personalità Creativa” (TCD-As) 133
The interplay between self-determined motivation, self-regulated cognitive strategies, and prior achievement in predicting academic performance 133
The effectiveness of a new school-based media literacy intervention on adolescents’and supplement use 133
Lineamenti, note e sintesi di Psicologia generale. Fascicolo II 131
IL DISEGNO COME STRUMENTO PER ATTIVARE E COMUNICARE EMOZIONI IN PSICOTERAPIA 131
ATTEGGIAMENTI VERSO IL CONFLITTO E CREATIVITÀ LETTERARIA 131
Elegance, phenomenal importance and personality as conditions of visual amodal completion of meaningful object images 130
Opposing Effects of Colorations added to Humorous Illustrations 130
Psychological analyses of a thousand humour images on obesity and slimness 129
Valutare la formazione degli schemi mentali nei disturbi dell'apprendimento 129
Measures of emotional and motivational processes activated by stress or comfort conditions 128
Eleganza, intolleranza dell'incongruità visiva e illusory contours da causalità 128
Le condotte “magiche” secondo la Psicologia generale. Come e perché gli esseri umani ricorrono alla magia 127
Aesthetic appreciation of visual images favouring expectation confirmation or contradiction phenomena 127
Dance movements, body appearance, meanings and values. Experimental investigations 126
Formazione e-learning degli insegnanti, competenze didattico-valutative-relazionali e pensiero creativo 126
Atteggiamenti verso il conflitto e creatività letteraria 125
Lineamenti di personalità, stili educativi e identità degli insegnanti 125
THE VALIDITY AND RELIABILITY OF THE LIFESTYLE DEFENSE MECHANISMS INVENTORY IN ITALY 124
Emphatization and normalization phenomena in social communication of incongruous colours 124
EVOLUZIONE DELL'ASSETTO MOTIVAZIONALE ATTRAVERSO LO SVILUPPO DELLE CAPACITA' DI RAPPRESENTAZIONE SIMBOLICA 124
Intervention on the Formation of Mental Schemata for the Treatment of Learning Disorders / Intervento sulla formazione di schemi mentali per il trattamento dei disturbi dell’apprendimento. 123
Relazioni tra auto-valutazione, valutazione dell’altro e difese psichiche nei rapporti interpersonali diretti versus “mediati”. 123
Immagini conflittuali vs. armoniche, intolleranza dell‘incongruità e preferenze estetiche negli adulti 122
The dynamics of expressive qualities in visual perception in relation to stress and comfort states. Publ. in: The STAR Scientific and Organizing Committee (Eds) 122
Evaluation of Predictive Factors in the Drop-Out Phenomenon: Interaction of Latent Personal Factors and Social-Environmental Context 122
The Effects of Emphasis and Completion in Aesthetic Framing Decisions 121
Environmental qualities in art museums and visitors experience: Cognitive and affective processes. 121
Totale 15.928
Categoria #
all - tutte 68.006
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 68.006


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/20191.760 0 0 0 0 0 0 0 0 33 157 797 773
2019/20207.261 1.718 529 185 492 534 1.005 1.111 387 765 222 240 73
2020/20213.501 233 57 203 107 313 231 522 464 536 300 125 410
2021/20222.919 363 260 65 135 596 105 323 153 275 62 61 521
2022/20233.050 398 406 153 257 206 658 73 263 259 86 168 123
2023/20241.932 129 151 150 125 229 539 196 375 38 0 0 0
Totale 31.156