RE, MARIA ROSARIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.567
NA - Nord America 3.090
AS - Asia 2.053
SA - Sud America 227
AF - Africa 91
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
OC - Oceania 5
Totale 9.040
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.032
RU - Federazione Russa 996
CN - Cina 844
IT - Italia 771
SG - Singapore 769
GB - Regno Unito 350
SE - Svezia 315
DE - Germania 305
FR - Francia 277
BR - Brasile 192
DK - Danimarca 178
VN - Vietnam 155
HK - Hong Kong 100
FI - Finlandia 84
IE - Irlanda 74
CI - Costa d'Avorio 57
NL - Olanda 52
ES - Italia 42
KR - Corea 36
CA - Canada 32
TR - Turchia 31
IN - India 26
JP - Giappone 21
PL - Polonia 20
BE - Belgio 17
AL - Albania 16
ID - Indonesia 16
CZ - Repubblica Ceca 15
AR - Argentina 14
MX - Messico 14
UA - Ucraina 14
MA - Marocco 13
ZA - Sudafrica 9
BD - Bangladesh 8
CH - Svizzera 6
EC - Ecuador 6
EG - Egitto 6
IQ - Iraq 6
LT - Lituania 6
RO - Romania 5
BG - Bulgaria 4
PE - Perù 4
UZ - Uzbekistan 4
VE - Venezuela 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
AU - Australia 3
CO - Colombia 3
DO - Repubblica Dominicana 3
EU - Europa 3
GR - Grecia 3
IL - Israele 3
IR - Iran 3
JO - Giordania 3
MD - Moldavia 3
NO - Norvegia 3
OM - Oman 3
PK - Pakistan 3
PT - Portogallo 3
SA - Arabia Saudita 3
AT - Austria 2
CL - Cile 2
DZ - Algeria 2
KZ - Kazakistan 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LB - Libano 2
NI - Nicaragua 2
NP - Nepal 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PA - Panama 2
SI - Slovenia 2
UY - Uruguay 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AM - Armenia 1
AZ - Azerbaigian 1
BY - Bielorussia 1
CG - Congo 1
GA - Gabon 1
GE - Georgia 1
GT - Guatemala 1
HN - Honduras 1
HU - Ungheria 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
LC - Santa Lucia 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
MY - Malesia 1
PR - Porto Rico 1
PS - Palestinian Territory 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SN - Senegal 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TJ - Tagikistan 1
TN - Tunisia 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 9.040
Città #
Ashburn 391
Singapore 385
Chandler 316
Southend 284
Rome 189
Beijing 187
New York 183
Woodbridge 164
Fairfield 158
Boardman 155
Dallas 154
Wilmington 124
Ann Arbor 107
Houston 101
Hong Kong 100
Nanjing 83
Dong Ket 77
Seattle 76
Dublin 69
Moscow 65
Dearborn 61
Munich 60
Princeton 59
The Dalles 54
Hefei 53
Helsinki 50
Milan 50
Cambridge 47
Los Angeles 39
Seoul 36
Jacksonville 33
Anzio 31
Nanchang 28
Redwood City 28
Shenyang 28
Jinan 27
Ho Chi Minh City 25
São Paulo 25
Carpi 22
Izmir 22
Plano 21
Turku 21
Guangzhou 19
Changsha 18
Hanoi 18
Hebei 18
Tianjin 18
Induno Olona 17
Tokyo 17
Columbus 16
Council Bluffs 16
Brussels 15
Bologna 14
Jiaxing 14
San Diego 14
Verona 14
Dansville 13
London 13
Falkenstein 12
Jakarta 12
Pune 12
Zhengzhou 12
Brno 11
Frankfurt am Main 11
Modena 11
Santa Clara 11
Washington 11
Chicago 10
Shanghai 10
Toronto 10
Boston 9
Brooklyn 9
Dongguan 9
Madrid 9
Orem 9
Redmond 9
Johannesburg 8
Montreal 8
Poplar 8
Portici 8
Stockholm 8
Amsterdam 7
Atlanta 7
Barcelona 7
Curitiba 7
Denver 7
Hangzhou 7
Krakow 7
Ningbo 7
San Francisco 7
Yubileyny 7
Augusta 6
Bolgare 6
Kunming 6
Nürnberg 6
Pannaconi 6
Taizhou 6
Warsaw 6
Bexley 5
Changchun 5
Totale 4.791
Nome #
Pen or keyboard. An empirical study on the effects of technology on writing skills 306
Enhancing Higher Education Students’ XXI Century Skills through Co-writing Activities in Science Teaching 295
Academic Communication Via Twitter. The Case Of #Edenchats 261
Developing Users’ Soft Skills in Higher Education Through University Painting Collections: The Tito Rossini Project 258
Promuovere il pensiero critico attraverso la fruizione e l'interpretazione dell'opera d'arte 236
Sviluppo di uno strumento di valutazione delle risorse aperte (OERs) 229
Adopting Augmented Reality to Engage Higher Education Students in a Museum University Collection: the Experience at Roma Tre University 223
Use of webcasting and development of critical thinking skills. 217
Inclusive Memory. Museum Education to Promote the Creation of a New Shared Memory 213
Developing a web App to provide personalized feedback for museum visitors: a pilot research project 206
Ricerche in corso – Verba sequentur 203
MOOC Design and Heritage Education. Developing Soft and Work-based Skills in Higher Education Students. 201
Teaching science through technology and creativity in innovative learning environments 199
A Virtual Reality Etruscan Museum Exhibition–Preliminary Results Of The Participants’ Experience. 178
Critical Thinking assessment: A first approach to the automatic evaluation 176
La valutazione del prodotto creativo di argomento scientifico 170
Use of digital resources in Primary School cultural and heritage education. The DICHE menu. 169
Per un uso critico della tecnologia: come valutare un MOOC 163
Narrazione digitale, educazione inclusiva e fruizione del patrimonio ai tempi del COVID-19. L’app E-Trouria del Centro di Didattica Museale dell’Università Roma Tre 156
Automatic Assessment of University Teachers’ Critical Thinking Levels 148
Accessibility in Italian University Museums of school and education 142
Assessing a MOOC users experience in a virtual mobility project: preliminary results for quality enhancement 141
Collecting information about museum users to provide personalised and inclusive visits: the Inclusive Memory questionnaire and the web app 140
MOOC and OERs in a Virtual Mobility experience 137
Heritage Education and Initial Teacher Training: an International Experience 135
Establishing a MOOC quality assurance framework – a case study 130
Promuovere l’inclusione sociale e culturale tramite la fruizione del patrimonio. Percorsi innovativi presso Palazzo Barberini 125
How to use assessment data collected through writing activities to identify participants’ critical thinking levels 122
Accessibility in Italian University Museum of School and Education 121
Imparare le scienze con la scrittura creativa: il percorso degli allievi della scuola secondaria 120
Correlations among natural language processing indicators and critical thinking sub-dimensions in HiEd students 120
Participants' expectations and learning needs in an online professional development initiative concerning “Emergency Remote Education” during the 2020 COVID-19 lockdown 120
Pietro Gibellini, Sinigaglia o la carne senza carne: tradizione e novità di "Bordellesca", in Sulla poesia di Sandro Sinigaglia. Atti del convegno, Ginevra 17-18 febbraio 2012, a c. di Sveva Frigerio, Francesca Latini ed Emilio Manzotti, "Microprovincia", n. 50 (2012), pp. 11-27 119
La fruizione del patrimonio museale nell’era del Covid-19. La sperimentazione pilota dell’app E-trouria del Centro di Didattica Museale 118
Professional development of in-training museum educators: an experience of curriculum improvement in time of a pandemic 116
Supporting the Development of Critical Thinking Skills Through Work-Based Learning Activities: A Pilot Experience in the Educational Science Context 115
Teachers’ training on critical thinking teaching strategies: the CRITHINKEDU experience 114
Tecnologia critica e didattica museale. Il progetto Erasmus+ DICHE 112
How to make Museums Autism-friendly. The Erasmus+ Spektrum Project 110
Creare e valutare OERS per la fruizione museale. L’esperimento del corso “Sperimentalismo, Museo, Lettura” dell’Università Roma Tre 110
La collaborazione di Muzio Mazzocchi Alemanni a «L’Italia Socialista» (1947-1949) 109
Evaluating OERs in Museum Education Context: A Collaborative Online Experience 108
Raccogliere informazioni sui visitatori per fornire percorsi personalizzati e inclusivi all’interno dei musei: il questionario e la web app Inclusive Memory 103
Narrating the museum to promote empathy and critical thinking in medical science students and doctors through online activities: a pilot research experience 103
Applicazione delle tecniche digitali in contesti di educazione per gli adulti: le linee guida per le industrie creative del progetto europeo Digiculture / Using digital skills within adult education context: the DigiCulture project Guidelines for Creative Industries 102
Inclusione, benessere e patrimonio. Il progetto INTERACT per alunni di scuola secondaria 101
Digital Storytelling in Museum Education Context: How to Promote Critical Thinking Skills through Digital Tools within Secondary School Pupils 98
Sollecitare il Pensiero critico al museo attraverso la realizzazione di infografiche. L’esperienza del progetto INTERACT 94
Using different learning methodologies and tools to exploit the educational impact of a University Art Collection: a pilot phase at Roma Tre University (IT) 91
Musica e stampa 3D. Promuovere le competenze trasversali in alunni di scuola primaria tramite la riproduzione di strumenti musicali etruschi 91
Cittadinanza attiva e patrimonio culturale. Primi risultati dell’esperienza “Scuola IN museo” del comune di Reggio Emilia 88
Virtual and mobility activities to promote dual learning approach in higher education: the EuroDuaLE project experience 87
Promote social and cultural inclusion through heritage. Innovative experiences at Palazzo Barberini 83
Using 3D Reproductions of Archaeological Objects in Museum Education Context. A Learning Experience within an Etruscan Musical Collection 82
Innovative Learning Methodologies to Promote Social Inclusion and Well-Being Within Etruscan Museum Context: A Pilot Experience 82
Digital Storytelling e Object-based Learning per la promozione dell’inclusione sociale e del benessere al museo. Un’esperienza pilota 80
Digital Storytelling for Digital Skills development. A pilot experience with in-training educators 79
Promoting Social Inclusion in Vocational Training Students with Disabilities: An Experience of Museum Education 78
Redesigning Post-Graduate Courses for Future Museum Educators in Time of a Pandemic: An Experience from University Roma Tre 77
Inclusive memory. How to promote social inclusion, well-being and critical thinking skills within a museum context 73
Personalized Virtual Reality experience within museum education context: the Inclusive Memory web app 70
Road to Critical Thinkingautomatic assessment: a pilot study 68
What Skills are Involved in Open Virtual Mobility? A Students’ Perspective from Italy and Spain 64
Promoting Critical Thinking through the Observation and Interpretation of the Work of Art 61
Promuovere il pensiero critico attraverso la fruizione del patrimonio epigrafico in lingua latina: I risultati del progetto Nomina sunt consequentia rerum. Developing critical thinking skills through Latin inscriptions: Results from the Nomina sunt consequentia rerum project 60
La ricerca in contesti di educazione e mediazione museale. Esperienze nazionali a confronto 57
Nomina sunt consequentia rerum. Promuovere il pensiero critico attraverso lo sviluppo di percorsi didattici in collezioni museali epigrafiche 57
Promuovere e valutare il benessere negli studenti in contesti di istruzione universitaria: definizione di uno strumento di valutazione 53
Pensiero critico tra scuola, università e mondo del lavoro. Esperienze innovative di formazione / Critical thinking between schools, universities and the workplace. Innovative learning experiences 52
Nomina sunt consequentia rerum. Promuovere il pensiero critico attraverso lo sviluppo di percorsi didattici in collezioni museali epigrafiche 52
Promuovere le Competenze digitali e il Pensiero critico nei professionisti dell’Industria Creativa. Il progetto DigiCulture 44
Progettare percorsi educativi al museo in contesti digitali. L’esperienza del corso Digital Education di UNIMORE 42
Promuovere le competenze digitali negli insegnanti in formazione. Alcuni risultati del MOOC “Digital Storytelling” 40
Totale 9.203
Categoria #
all - tutte 31.602
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 31.602


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021496 0 0 0 0 0 71 93 86 31 47 26 142
2021/2022600 23 39 36 42 120 19 43 42 48 13 52 123
2022/20231.080 158 160 63 101 76 242 15 101 69 36 40 19
2023/2024724 29 38 68 29 31 235 43 104 11 9 55 72
2024/20252.385 32 83 218 77 63 135 763 385 200 101 151 177
2025/20261.846 373 344 133 330 463 203 0 0 0 0 0 0
Totale 9.203